پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دستورالعمل‌های جدید بانکی در آمریکا نقطه عطفی برای رمزارز

جرمی الر (Geremy Allaire) مدیرعامل سیرکل (Circle) در مصاحبه ای جدید به دستورالعمل های صادر شده برای بانک های آمریکایی در ارتباط با رمزارز پرداخته و آن ها را نقطه عطفی در تحولات این حوزه دانسته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی هودل، الر در مصاحبه خود به دستورالعمل اخیر دفتر کنترل ارز آمریکا (OCC) در ارتباط با حق استفاده از استیبل کوین ها توسط بانک ها و رهنمود صریح گروه کاری منصوب از طرف رییس جمهوری آمریکا درباره پرداخت های دیجیتال و استیبل کوین ها در بازارهای مالی اشاره کرد.

او که در برنامه تلویزیون Real Vision گفت و گو می کرد، پیرامون شماری از توصیه های جدید نهادهای تنظیم مقررات در آمریکا سخن گفت.

این کارآفرین اینترنتی بیان داشت: «به گمان من [دستورالعمل OCC] یک نقطه عطف عمده است. چند نکته در آن است. اول اینکه از سیاست گروه کاری ریاست جمهوری در ارتباط با استیبل کوین های دلاری در ایالات متحده پیروی می کند که براساس آن برنامه ریزی برای انتشار و کار با استیبل کوین باید تابع برخی شرایط باشد.»

به گفته الر، دستورالعمل OCC بانک های آمریکایی را مجاز به استفاده از استیبل کوین یا حتی انتشار نسخه ویژه خودشان می کند اما شرط آن این است که مطابق با سامانه های پرداخت موجود در ایالات متحده مثل ACH، سوئیف و شبکه دبیت (Debit Network) عمل کنند.

مدیرعامل سیرکل همچنین با بیان اینکه این دستورالعمل به بانک ها امکان می دهند که بلاک چین های عمومی را وارد نظام مالی جریان اصلی کنند، افزود: «با این حساب، این دستورالعمل ها بلاک چین های عمومی مثل بیت کوین، اتریوم و دیگر شبکه های بلاک چین عمومی را به سطحی می آورد که بتوانند زیرساخت بازار برای نظام مالی جریان اصلی در ایالات متحده باشند و این مسئله خیلی مهمی است.»

الر به دستورالعمل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز اشاره کرد که براساس آن، کارگزار-معامله گر ها می توانند با رعایت مقررات متولی گری، انتقالات و… امکان نگهداری، وصول و پرداخت دارایی های دیجیتال را داشته باشند. او در عین حال تاکید کرد این دستورالعمل پرداخت دارایی های دیجیتال را به عنوان تراکنش اوراق بهادار در بلاک چین های عمومی می شناسد.

به عقیده الر، OCC و SEC اکنون بلاک چین های عمومی را به عنوان زیرساخت تسویه حساب برای اوراق بهادار و ابزارهای مالی مشابه پول نقد به رسمیت می شناسند که به گفته او، واقعا بسیار مهم است.

او در پایان بیان داشت: «لذا مشخص است که بازارها واکنش شگرفی به این مسائل داشتند، چرا که به گمان من، بانک ها اکنون می توانند به این سمت گرایش پیدا کنند. بانک ها می توانند به کارگزاری رمزارز یا نگهداری بیت کوین بپردازند.»

بیشتر بخوانید

توقیف دارایی دیجیتال بدهکاران مالیاتی در آمریکا

سازمان امور مالیاتی ایالات متحده ممکن است برای جبران بدهی های معوق مالیاتی، دارایی های دیجیتال اشخاص را توقیف کند. به گزارش سکه نیوز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته