پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دستگیری یک تبعه صرب به دلیل نقش در پرونده استخراج به ارزش 70 میلیون دلار

یک تبعه صربستان به ایالات متحده تحویل داده شد تا به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران بیش از 70 میلیون دلار از طریق استخراج ارز دیجیتال و گزینه های باینری محاکمه شود. آنتونیجه استوژیلکوویچ، 32 ساله و شش همدستش، که همه آنها بین ژوئیه و اکتبر سال 2020 دستگیر شدند، در صورت محکومیت تا 20 سال در زندان فدرال خواهند بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) ، استوژیلکوویچ پس از ارسال درخواست تقاضای دستگیری موقت در 24 ژوئیه سال 2020 در کشور خود دستگیر شد. در بیانیه می افزاید که استرداد وی از صربستان به منطقه شمالی تگزاس در 4 فوریه 2021 تکمیل شد.

استوژیلکوویچ در کنار شش شرط همدست خود، به هدف قرار دادن سرمایه گذاران در سراسر جهان از جمله چندین نفر در شمال تگزاس به وسیله سرمایه گذاری در گزینه های باینری و استخراج ارز های دیجیتال متهم شده اند. وزارت دادگستری می گوید متهمان، که از پایگاه های خود در چین و صربستان استفاده می کردند، کلاهبرداری را از طریق بیش از 20 سیستم سرمایه گذاری جعلی و پروفایل های ساختگی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

علاوه بر این، همانطور که در بیانیه DOJ توضیح داده شده است، استوژیلکوویچ و همدستانش پلتفرم های گزینه باینری خود را به عنوان رهبر بازار جهانی در گزینه های باینری ارائه می کردند. متهم همچنین ادعا کرد که رهبر بازار جهان در گزینه های باینری با پرداخت متوسط ​​80 درصد است و وعده بازپرداخت 20 درصد برای هر تجارت از دست رفته را داده است.

در مورد کلاهبرداری استخراج ارز دیجیتال، وزارت دادگستری می گوید: «در همین حال، در مورد پلتفرم های استخراج ارز دیجیتال، آنها ادعا کردند که سرمایه گذاران می توانند به دلیل استخراج شبانه روزی در سراسر جهان بیت کوین را با نصف قیمت بازار خریداری کنند.»

هیچ معامله ای رخ نداد

در همین حال، در تلاش برای فروش کلاهبرداری ها به سرمایه گذاران بی گناه، استوژیلکوویچ و متهمان همدست وی فعالیت تجاری و سابقه برداشت را جعلی سازی کردند. با این حال، محققان دریافتند که هیچ معامله واقعی رخ نداده است. در عوض، وجوه سرمایه گذاران برای تأمین هزینه های شخصی متهمان، پرداخت کمیسیون و پیشبرد طرح استفاده شد.

در همین حال، مقامات آمریکایی می گویند دستگیری و استرداد استوژیلکوویچ توانایی اجرای قانون را در تحقیق و از بین بردن این طرح های پیچیده نشان می دهد.

مطالب مرتبط:

دستگیری هکر هندی با ۱.۲ میلیون دلار رمزارز مسروقه

کلاهبرداری استخراج بیت کوین موجب دستگیری یک هلندی شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته