جمعه 10 فروردین 1403

دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد تومانی رمزارز در مشهد

رییس پلیس فتا خراسان ‌رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی از یک شهروند مشهدی در حوزه رمزارز خبر داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد جهانشیری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شکایت یکی از شهروندان مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از وی در حوزه رمزارز، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی از طریق یکی از دوستان خود علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه رمزارز شده و در گام اول سه میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد، سپس با رویت کیف پول دیجیتالی و آشنایی با نحوه کار آن با گرفتن مشاوره مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای سرمایه گذاری در این بخش اختصاص داد اما در نهایت متوجه شد رمزارز معرفی شده در بازار ناشناخته و نامعتبر است.

رییس پلیس فتا خراسان ‌رضوی گفت: با توجه به مستندات به دست آمده و بررسی کیف پول دیجیتالی شاکی مشخص شد رمزارزهای خریداری شده هیچگونه ارزشی نداشته و جعلی بوده است.

وی افزود: متهم اصلی شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا منتقل شد و پس از اعتراف برای تعیین تکلیف به دادسرای جرایم رایانه‌ای معرفی گردید.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: ساده‌ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌ جعلی برای فروش یک ارز دیجیتال بی ‌ارزش به افراد ناآگاه است، بنابراین کاربران فضای سایبری فریب تبلیغات و لفاظی های برخی افراد سودجو را در این خصوص نخورند و قبل از دارا بودن دانش و آگاهی لازم در حوزه رمزارز وارد این حوزه نشوند.

کد خبر: 1400012202MGMCMF

مطالب مرتبط:

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

بلاک چین در ایران: فرصتی که نباید به راحتی از دست داد

فعالیت ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته