جمعه 31 فروردین 1403

دولت هند بر رمزارز مالیات وضع می کند

دولت هند تصمیم دارد بر تراکنش های مبتنی بر رمزار 18 درصد مالیات وضع کند که با توجه به حجم تراکنش ها درآمد آن برای کشور به یک میلیارد دلار می رسد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، دولت هند تصمیم دارد مالیاتی بر تراکنش های بیت کوین وضع کند که حجم سالانه آن به یک میلیارد دلار بالغ می شود. برخی از ناظران بازار معتقدند این قانون نشان دهنده مقبولیت رمزارزها از دولت این کشور آسیایی است. هیات مرکزی گمرک و مالیات غیر مستقیم هند(CBIC)پیشهادی را ارائه کرده تا رمزارز به عنوان یک دارایی نامشهود شناخته و مالیاتی 18 درصدی بر تراکنش های آن وضع شود.

همچنین این پیشنهاد نشان می دهد بیت کوین به عنوان یک دارایی فعلی درنظر گرفته می شود که مالیاتی بر سود مبادله آن وضع شده است.

تراکنش های بیت کوین در هند سالانه بالغ بر 40 هزار کرور ( حدود 5.5 میلیارد دلار) می شود و مالیات 18 درصدی بر این حجم از تراکنش به یک میلیارد دلار درآمد منجر می شود.

صرافی های برتر رمزارز در هند معتقدند یک ساختار مالیاتی برای این محیط مناسب است. سومیت گوپتا مدیر ارشد ارجایی صرافی رمز ارز کوین دی سی ایکس در این باره می گوید: اجرای یک ساختار مالیاتی نشان دهنده درک دولت از این دارایی تازه است و ما امیدواریم این امر به اخبار مثبتی در آینده منجر می شود. در خصوص میزان مالیات و ساختار آن باید منتظر واکنش بازار باشیم اما این امر به طور حتم نشانه ای مثبت است.

نیشال شتی مدیر ارشد صرافی WazirX نیز نظری مشابه داشت وعلاوه برآن افزود: شفافیت درباره مالیات مسیر را برای افزایش شراکت شرکت ها در بازار رمز فراهم می کند.

هرچند دولت هند رمز ارز را به رسمیت نمی شناسد اما نگهداری آن در این کشور غیر قانونی یا ممنوع نیست.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته