شنبه 1 اردیبهشت 1403

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این مبادلات تجاری نیز می تواند منجر به ایجاد ضررهای محسوسی شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم اغلب استفاده از ربات های معاملاتی رمزنگاری را به عنوان یک گزینه در نظر می گیرند.

به عنوان یک سرمایه گذار تازه کار ارزهای رمزنگاری شده، ممکن است شما با نحوه کار ربات های معاملاتی رمزنگاری و نحوه استفاده از آنها آشنا نباشید. در این راهنما، برخی از اصول ربات های معاملاتی رمزنگاری را که می خواهید بدانید، توضیح داده ایم. ما همچنین در مورد راه های شروع کار با ربات های معاملاتی رمزنگاری نیز بحث کرده ایم.

ربات معاملاتی رمزارزها (crypto trading bot) چیست؟

ربات های معاملاتی در ارزهای رمزنگاری شده، برنامه های رایانه ای هستند که براساس قوانین و استراتژی های معاملاتی از پیش تعریف شده، سفارشات خرید و فروش را به صرافی ها ایجاد و ارسال می کنند. این برنامه ها برای خودکار کردن معاملات دارایی های رمزنگاری از طرف کاربر طراحی شده اند. در سناریوی معمول، کاربر (سرمایه گذار / معامله گر) باید جلوی میز بنشیند و ارز رمزنگاری شده موردنظر خود را برای خرید / فروش و زمان انجام آن را انتخاب کند. کاربر همیشه باید به آمار بازار توجه کند که این آمار نقشی اساسی در تصمیم گیری معاملات بازی می کنند.

ربات های معاملاتی رمزنگاری می توانند به راحتی تجزیه و تحلیل و تفسیر آمار بازار را به طور خودکار از منابع آن ها دریافت کنند. آنها می توانند داده های بازار را جمع آوری کنند، آن را تفسیر کنند، ریسک احتمالی بازار را محاسبه کنند و خرید / فروش دارایی های رمزارز را انجام دهند. به عنوان مثال، هنگامی که قیمت ارز دیجیتال X کمتر از حد مشخص شود، می توان یک ربات معاملاتی رمزنگاری برای خرید بیشتر از این ارز دییجیتال تنظیم کرد.

به این ترتیب ربات های معاملاتی رمزنگاری اغلب می توانند در وقت کاربر صرفه جویی کنند. این تقریباً مانند استخدام یک متخصص برای انجام معاملات رمزنگاری برای کاربر است در حالی که شخص معامله گر می تواند آرام بنشیند و اگر روند درست پیش رود افزایش سود خود را تماشا کند. با این حال، استفاده از ربات های معاملاتی رمزنگاری مقرون به صرفه تر از استخدام متخصصان و تحلیل گران ارزهای دیجیتال است.

به عنوان مثال، ممکن است یک ربات معاملاتی بسیار ساده برای فروش ETH در زمانی که قیمت این ارز رمزنگاری شده به یک آستانه خاص برسد، برنامه ریزی شود و بدون نیاز به فرد خاصی این معامله را به طور خودکار انجام دهد.

پس به طور خلاصه، ربات های معاملاتی در دنیای رمزنگاری، معاملات را براساس داده ها و روندها امکان پذیر می کنند نه براساس تصمیم گیری های عاطفی معامله گران. در نهایت، معمولاً این ربات ها سود معامله گران را افزایش می دهند، خطرات آنها را به حداقل می رساند و زیان آنها را در صرافی ها محدود می کند. علاوه بر این، ربات ها می توانند 24 ساعت در روز درآمد منفعل داشته باشند. چه معامله گر خوابیده باشد، چه دوچرخه سواری کند و چه در حال انجام کار دیگری باشد، از این طریق می تواند از معاملات خودکار درآمد کسب کند.

ربات های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده چگونه کار می کنند؟

بیشتر ربات های معاملاتی رمزنگاری در اجزای اصلی زیر مشترک هستند:

  1. تجزیه و تحلیل داده های بازار
    این ماژول در ربات باعث ذخیره داده های خام بازار از منابع مختلف و تفسیر آنها می شود. از طرف دیگر، تصمیم خواهد گرفت که آیا یک دارایی خاص که ارز رمزنگاری شده است باید خریداری شود یا به فروش رسانده شود. بسیاری از ربات ها به کاربران امکان می دهند انواع داده ها را به بخش تولید کننده سیگنال منتقل کنند تا نتایج بررسی شده ای داشته باشند.
  2. پیش بینی خطر بازار
    این ماژول مانند مورد قبلی همچنین از داده های بازار، اما برای محاسبه خطر احتمالی در بازار استفاده می کند. بر اساس اطلاعات، ربات تصمیم می گیرد که چه مقدار سرمایه گذاری یا معامله کند. این احتمالاً مهمترین جنبه ربات معاملات رمزنگاری است.
  3. خرید / فروش دارایی ها
    این ماژول ربات از API برای خرید و فروش استراتژیک دارایی ارز رمزنگاری شده استفاده می کند. بعضی اوقات ممکن است کاربر بخواهد از خرید یک توکن خاص خودداری کند. از طرف دیگر، برخی شرایط نیاز به خریدهای فوری دارد. ماژول اجرای خرید و فروش از چنین جنبه هایی مراقبت می کند.

انواع ربات های معاملات ارزهای رمزنگاری شده

انواع مختلفی از ربات های رمزارز وجود دارد. یکی از محبوب ترین انواع آن ربات آربیتراژ است. ربات های آربیتراژ ابزاری هستند که قیمت ها را در صرافی ها بررسی می کنند و معاملات را انجام می دهند تا از این اختلافات استفاده کنند. از آنجا که قیمت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین از صرافی به صرافی دیگری تا حدودی متفاوت است، ربات هایی که می توانند به اندازه کافی سریع حرکت کنند می توانند صرافی هایی را که در به روزرسانی قیمت آنها به تأخیر می افتد، شکست دهند و از این اختلاف قیمت به سود کاربران استفاده کنند.

انواع دیگر ربات ها برای محک زدن استراتژی های معاملاتی از داده های قیمت تاریخی استفاده می کنند و از نظر تئوری به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهند. ربات های دیگری نیز برای اجرای معاملات در سیگنال های خاصی مانند قیمت یا حجم معاملات برنامه ریزی شده اند.

مزایای ربات های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده

در زیر برخی از ویژگی های اصلی ربات های تجاری رمزنگاری آورده شده است:

کارآیی

تجارت دارایی های ارز رمزنگاری شده با استفاده از ربات در برخی موارد کارآمدتر است. لازم نیست کاربران نگران تأخیر یا خطاهای انسانی باشند. تا زمانی که ربات داده های صحیحی را دریافت کند و الگوریتم های مناسبی داشته باشد، می تواند دارایی ها را با شانس سود بیشتری معامله کند. همچنین، این ربات ها می توانند ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته کار کنند.

پیش روی طبق منطق
یک ربات معاملاتی براساس مستندات و منطق تصمیم گیری می کند. برخلاف انسان، طمع سود و ترس از ضرر ندارد. ممکن است معامله گران باتجربه بر احساسات خود غلبه کرده و تصمیمات منطقی بگیرند، اما احتمالا همیشه در مورد مبتدیان یا تازه کاران اینگونه نباشد. بنابراین یک ربات معاملاتی همیشه احساسات را از معادله دور نگه می دارد.

قدرت

مقدار داده ای که یک معامله گر انسانی می تواند همزمان پردازش کند محدودیت دارد. حتی اگر آنها همه داده ها را پردازش کنند، دستیابی به بینش بر اساس آن داده ها دشوار است. با این حال، ربات های تجاری می توانند به راحتی حجم زیادی از داده ها را کنترل کرده و به نتایج قابل قبولی برسند.

معایب ربات های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده

ربات های معاملاتی رمزنگاری برای معامله با یک بازارِ کاملاً غیر قابل پیش بینی چندان مناسب نیستند. شرایطی مانند همه گیری بیماری که در حال حاضر وجود دارد می تواند تأثیر غیرمنتظره ای در بازار داشته باشد و کاربر همیشه نمی تواند تأثیر این رویدادهای فورس ماژور بر اقتصاد را پیش بینی کند. برای ادامه کسب سود، کاربر به یک استراتژی روان شناسانه بهتر نیاز دارد. این یک واقعیت است که گاهی معامله گران به حدس های خود از اتفاقات اعتماد می کنند اما این توانایی است که ربات ها ندارند.

به همین ترتیب، خطاهای برنامه نویسی همچنین می توانند بر کارایی ربات های معاملاتی رمزنگاری تأثیر بسیار زیاد و گاها مخربی بگذارند. همچنین باید هنگام تعیین شرایط ربات و اقدامات آن، به ویژه هنگام ساخت ربات تجارت رمزنگاری خود از ابتدا، بسیار احتیاط کنید. به عنوان مثال، شما باید ربات را در زمان / شرایط ایده آل برای خرید نهایی برنامه ریزی کنید. این ربات ها پس از راه اندازی، فعالیت هایی را با سرعت بسیار بالا انجام می دهند که به کاربر فرصت کمی برای تجدید نظر می دهد.

آیا ربات های معاملاتی ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟

در حال حاضر بله، هیچ قانونی در این خصوص وجود ندارد و کاربران بدون عواقب قانونی می توانند از ربات های معاملاتی رمزنگاری استفاده کنند.

چگونه می توان از ربات های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده استفاده کرد؟

کاربران می توانند با ربات های معاملاتی رمزنگاری به دو روش زیر معامله را شروع کنند:

  1. از یک ربات معاملاتی استفاده کنند
    کاربر می تواند یکی از ربات های معاملاتی رمزنگاری مناسب را از بازار انتخاب کند. این سرویس های ربات معاملاتی با چندین صرافی ارز رمزنگاری شده ادغام می شوند و از کاربر کمیسیون ماهانه یا به ازای هر معامله می گیرند.
  2. ربات معاملاتی خود را بسازند
    اگر کاربر به کنترل شخصی و ایجاد و برنامه ریزی نتایج سفارشی نیاز داشته باشد، می تواند یک ربات معامله رمزنگاری بسازد. می توان آن را از ابتدا توسعه داد و برنامه ریزی کرد یا از بستری استفاده کرد که به کاربر امکان می دهد ربات را مطابق با نیاز خود سفارشی سازی کند. در هر صورت، کاربر باید طبق استراتژی خود آن را برنامه ریزی کند.
    به طور مثال Quadency یک پلت فرم یکپارچه را در اختیار معامله گران قرار می دهد که استراتژی های از پیش ساخته شده را کنترل می کند و دارایی ها را نظارت می کند، این کار با مجوز از ربات های معاملاتی که نیازهای کاربر را فراهم می کنند انجام می شود.
    مثال دیگر Hummingbot است. این یک رابط خط فرمان منبع باز است که به کاربر امکان می دهد یک ربات معاملاتی خودکار بسازد. از طرف دیگر، اگر کاربر برای ساخت ربات خود به UI گرافیکی نیاز داشته باشد، می تواند Trality را بررسی کند.

بهترین ربات های معاملاتی رایگان ارزهای رمزنگاری شده کدامند؟

معامله خودکار با تعداد فزاینده ای از سیستم عامل ها پشتیبانی و انجام می شود، اما ما تحقیقاتی را انجام داده ایم و مواردی را در زیر به همراه برخی از زمینه های عملی و توصیه هایی در مورد ایجاد آنها برای شما ارائه داده ایم.

بهترین ربات رمزارز رایگان برای مبتدیان: Blackbird Bitcoin Arbitrage

ربات آربیتراژ بیت کوین (BTC) یک برنامه رایانه ای است که قیمت بیت کوین را در صرافی ها بررسی و مقایسه می کند تا معاملات خودکار را انجام دهد و از این طریق از اختلاف قیمت ها بهره می برند. به عنوان مثال، یک ربات آربیتراژ ممکن است تشخیص دهد که BTC در Kraken با قیمت 200 دلار بیشتر از bitFlyer معامله می شود و این امر منجر به خرید ربات در bitFlyer و فروش سریع آن در Kraken می شود تا سود کمی بدست آورد.

یکی از مزایای این نوع ربات این است که کاربر توکن های خود را نمی فروشد. بلکه از خلا (gap) موجود در بازار استفاده می کنند.

از آنجا که Blackbird تحت تأثیر نوسانات بازار نیست، در همه شرایط بازار ابزاری کارآمد است. حتی اگر بیت کوین یک شبه نیمی از ارزش خود را از دست بدهد، استراتژی تجارت ربات بی ضرر خواهد بود. علاوه بر این، استراتژی آربیتراژ به طور موازی در صرافی های مختلف کار می کند، بنابراین هیچ مسئله تأخیری وجود ندارد و ربات ها می توانند هر زمان که فرصتی پیدا شد معاملات سودآوری انجام دهند. Blackbird در حال حاضر منحصراً یک ربات معاملات خودکار بیت کوین است.

بهترین ربات معاملات رایگان برای کاربران غیرفنی: Superalgos

در حالی که بیشتر ربات های رایگان برای کسانی که مهارت برنامه نویسی دارند طراحی شده اند، Superalgos یک رابط بصری شبیه به مواردی که بیشتر در پیشنهادهای پولی یافت می شوند، ارائه می دهد. با این کار معامله رمزنگاری به وسیله ربات برای مخاطبان جدیدی از کاربران غیر فنی باز می شود. قابلیت های آن به طرز شگفت انگیزی قوی است و شامل تجارت خودکار، طراحی استراتژی بصری و آزمایش برگشت و جلو است. علاوه بر این، ابتکار عمل این محصول، متعهد به حفظ اعتماد کاربران، کد منبع باز و مداخله صفر است.

سخن پایانی

اگرچه ربات های معاملاتی بی عیب و نقص نیستند، اما این ربات های معاملاتی رمزنگاری می توانند به کاربران کمک کنند تا بتوانند معاملات را بهتر انجام دهند و در واقع این امکان را به کاربران می دهد تا همه چیز را به درستی برنامه ریزی کنند. ربات ها برای کسانی که نمی توانند هر ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت را برای بررسی فعالیت های بازار صرف کنند، یک انتخاب مناسب است. فقط کاربران باید مطمئن شوند که ربات معاملاتی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کرده و ساخته اند.

لازم به ذکر است که این محتوا توصیه مالی نیست و توصیه ای برای خرید یا فروش ارز رمزنگاری شده یا مشارکت در تجارت یا فعالیت های دیگر به وسیله ربات ها نیست. برای تصمیم گیری مالی نباید به این محتوا اکتفا کرد. در هر صورت خرید، تجارت و معامله با ارز رمزنگاری شده خطرات قابل توجهی را به همراه دارد. ما اکیداً به خوانندگان خود توصیه می کنیم قبل از انجام هرگونه فعالیتی، تحقیقات مستقل خود را انجام دهند.

لطفا نظرات خود را در مورد این مطلب، با ما و سایر مخاطبین در میان بگذارید.

کد خبر: TSMCMH

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

گری اسکیل (Grayscale) چیست؟

شرکت گری اسکیل، (Grayscale Bitcoin Trust) یا GBTC ، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی دیجیتال در جهان است و همچنین اولین در نوع خود است...

مطالب داغ هفته