جمعه 10 فروردین 1403

رشد 900 درصدی قیمت دوج کوین و احتمال ریزش قیمت آن

برای اولین بار از سال 2015 دوج کوین با رشد بیش از 900 درصد در بین 10 رمزارز برتر دنیا قرار گرفت و در عین حال با افزایش قیمت بیت کوین در پی خبرسازی ایلان ماسک ارزش بازار رمزارزها بار دیگر از یک تریلیون دلار گذشت.
به گزارش سکه نیوز، دوج کوین یک بار دیگر به جمع 10 دارایی رمز ارز بر اساس ارزش کل سرمایه قرار گرفت.
در کمتر از دو روز، دوج با 900 درصد افزایش قیمت از 0.0078 دلار به 0.078 رسید. این چهار برابر بیشتر از رکورد قبلی یعنی 0.0185 دلار است.
در نتیجه، این کوین با تجربه اکنون در رده هفتم دارایی رمزارز بر اساس ارزش کل سرمایه قرار با بیش از 9 میلیارد دلار قرار گرفت، بالاتر از «چین لینک» و پایین تر از «کاردانو».
این افزایش ناگهانی را به یک سری اقدامات از پیش تایین شده توسط اعضای گروه «ردیت» وال استریت بتس نسبت می دهند، که گفته می شود این افزایش قیمت را مهندسی کرده اند.
از این رو گفته می شود که امکان ریزش قیمت این ارز دیجیتال وجود دارد و ممکن است خریدهای هیجانی به فروش تبدیل شود.
در حین این افزایش قیمت پر هیاهو، ارائه دهنده داده های رمزارزی «تای» گزارش کرد که دوج کوین موضوع اصلی بیش از 90 هزار توییت بوده است، و به اولین آلت کوینی تبدیل شده که تعداد توییت های بیشتری از بیت کوین داشته است.
این افزایش چشمگیر اشاره به دوج کوین در شبکه های اجتماعی همچنین بر خواسته از توییتی است که توسط ایلان ماسک منتشر شد. ماسک در 2019 به عنوان مناسب ترین فرد برای مدیریت دوج کوین انتخاب شده بود، چهار سال پس از ترک موسس پروژه «جکسون پالمر».
پروژه دوج کوین به طور مستمر در حال به دست آوردن یک حمایت قوی جمعی بوده است، با شرکت در امور خیریه و حمایت از کمپین های مختلف، مانند جمع آوری پول در سال 2014 جهت احداث چاه های آب در کنیا.
در این بین موضوع دیگری که رخ داد این بود که «ایلان ماسک» مدیرعامل حاشیه ساز شرکت تسلا، بار دیگر بیت کوین را در بیوگرافی صفحه توئیتر خود قرار داد و با این امر قیمت این رمزارز از 38 هزار دلار نیز عبور کرد.
از این رو ارزش بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر از یک تریلیون دلار عبور کرد.
این در حالی است که بارها گفته شده است که قیمت رمزارزها با خبرسازی هایی که از سوی دارندگان عمده صورت می گیرد، افزایش می یابد و این جریان سازی در بازار می تواند یک مثال دقیق برای این کار باشد.
از این رو می توان دریافت که ممکن است با ادامه این اقدامات، در فرصتی مناسب قیمت این ارز دیجیتال با فروش نهنگ ها با ریزش همراه شود.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته