پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرصت‌سوزی در صنعت ماینینگ ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از تداوم فرصت‌سوزی‌ها در صنعت ماینینگ کشور، گفت: صنعت ماینینگ می‌تواند سالانه 3 میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران ایجاد کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، علیرضا کلاهی صمدی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، به تحلیل آنچه که به گفته وی، فرصت‌سوزی در صنعت رمزارزها در کشور، رخ داده پرداخت و یادآور شد که ایران می‌توانست از ظرفیت رمزارزها علاوه بر عبور از تحریم‌های مالی و بانکی، برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، برخی از فین‌تک‌های شناخته شده در دنیا، استفاده از رمزارزها را قبول کرده‌اند، گفت: ظرفیت تولید برق در ایران رقمی نزدیک به 500 میلیارد کیلووات است که سالانه برای بخش عمده‌ای از آن، متقاضی وجود ندارد و نیروگاه‌ها مجبور می‌شوند برای مقاطعی از سال، از مدار تولید خارج شوند. حال آنکه از این ظرفیت بلااستفاده می‌توان برای بهره‌مندی صنعت استخراج رمزارزها در داخل استفاده کرد.

به گفته کلاهی صمدی، وزارت نیرو با اصرار بر رویه‌ای به گفته وی نامعقول است، اجازه استفاده فعالان ماینینگ از تولید مازاد برق در کشور را نداده و حال آنکه برآوردها حاکی از آن است که ظرفیت استخراج رمزارزها در داخل کشور طی دو تا سه آینده رقمی در حدود 1500 تا 3500 مگاوات است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه ایجاد مانع و سنگ‌اندازی‌ها در این صنعت، منجر به رواج داد و ستد و تولید زیرزمینی رمزارزها می‌شود، افزود: وزارت نیرو می‌تواند از محل فروش مازاد برق به صنعت ماینینگ کشور، سالانه تا 3 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد کند.

کد خبر: 1399122309HFMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

استخراج رمزارز ایران را یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌کند؟

فعالیت ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان رمز ارز در منازل

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته