پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت نفت به بالاترین مقدار در 13 ماه اخیر

قیمت نفت برای چهارمین جلسه متوالی در روز پنجشنبه افزایش یافت و به بالاترین سطح در بیش از 13 ماه افزایش یافت، که تحت تاثیر حمایت از سیاست های کاهش پولی و کاهش تولید نفت خام در ایالات متحده قرار گرفت.
به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آوریل 19 سنت، 0.3٪ افزایش یافت و به 67.23 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ایالات متحده برای آوریل به 63.30 دلار در هر بشکه رسید که 8 سنت، 0.1 درصد افزایش داشت.
هر دو قرارداد در اوایل جلسه بالاترین میزان خود را از ژانویه 2020 لمس کردند، برنت با 67.44 دلار و WTI با 63.67 دلار.
تضمین فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر پایین ماندن نرخ بهره برای مدتی، اشتهای ریسک سرمایه گذاران و بازارهای مالی جهانی را افزایش می دهد.
تحلیلگران ING در یک یادداشت گفتند که نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اوایل هفته در مورد نیاز به سازگاری سیاست پولی احتمالاً به بازار کمک کرده است، اما احساسات در بازار نفت با انتظارات برای ثبات بیشتر نفت صعودی شده است.
اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد، هفته گذشته طوفان زمستانی نادر در تگزاس باعث شده است که تولید نفت خام ایالات متحده بیش از 10 درصد یا 1 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
منابع سوختی در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز می تواند کمیاب تر شود زیرا ورودی های خام پالایشگاه های آن به کمترین میزان از سپتامبر 2008 رسیده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها از جمله روسیه، موسوم به اپک پلاس، قرار است در تاریخ 4 مارس جلسه ای برگزار کنند.
منابع اپک پلاس گفتند این گروه در مورد کاهش متوسط محدودیت های عرضه نفت از آوریل با توجه به بهبود قیمت ها بحث خواهد کرد، اگرچه برخی پیشنهاد می کنند در حال حاضر با توجه به خطر عقب موج جدید در نبرد با همه گیری، عرضه ثابت نگه داشته شود.
کاهش عرضه داوطلبانه عربستان در ماه های فوریه و مارس موجب کم شدن عرضه جهانی و حمایت از قیمت ها شده است.

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته