پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آفریقای جنوبی دارایی های رمزارز  را به رسمیت می شناسد

مطابق پیش نویس لایحه پیشنهادی قانون خدمات مشاوره مالی و واسطه ای در آفریقای جنوبی، دارایی های رمزارز تحت عنوان محصولات مالی که واجد ارزش تبادلی هستند، به رسمیت شناخته می شوند.

به گفته مقامات ارشد مالی آفریقای جنوبی، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از شرکت های خصوصی و نهادهای تجاری که در زمینه ارائه خدمات رمزارز فعالیت می کنند، باید ضمن تبعیّت از قوانین مصوب پارلمان قضایی این کشور، نسبت به اخذ مجوز فعالیت واسطه ای و احراز شرایط مندرج در متن قانون اساسی اقدام کنند.

این قانون شامل تمامی صرافی های رمزارز، کارگزاری های ارز دیجیتال و دیگر نهادهای واسطه ای می شود.

در کشورهای مختلف، قوانین مربوط به حیطه فعالیت نهادهای رمزارز متفاوت است. برخی از کشورها برای ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای تجاری خود تلاش می کنند تا زمینه را برای توسعه نهادهای ارائه کننده خدمات رمزارز فراهم کنند.

در کشورهای مختلف، قوانین مربوط به حیطه فعالیت نهادهای رمزارز متفاوت است.

در ماه ژانویه سال 2019، بانک مرکزی آفریقای جنوبی اعلام کرد در راستای محافظت از حقوق مصرف کنندگان، اقدامات قضایی متنوعی برای نظارت بر بازارهای رمزارز انجام خواهد داد

در ماه ژانویه سال 2019، بانک مرکزی آفریقای جنوبی اعلام کرد در راستای محافظت از حقوق مصرف کنندگان، اقدامات قضایی متنوعی برای نظارت بر بازارهای رمزارز انجام خواهد داد.

قانونگذاران و مقامات ارشد اجرایی دولت آفریقای جنوبی اعتقاد دارند ایجاد قوانین جدید در حیطه امور مالی غیر متمرکز می تواند به شهروندان این کشور کمک کند تا با دانش و آگاهی بیشتری اقدام به خرید و تبادل رمزارز کنند.

در آفریقای جنوبی، کارگروه ویژه نظارت بر بازارهای رمزارز وظیفه محافظت از حقوق مصرف کنندگان را بر عهده دارد. دولت آفریقای جنوبی از تمامی اشخاص و گروه های ذی نفع برای اظهار نظر در ارتباط با تصویب قوانین جدید قضایی در حیطه ارزهای دیجیتال دعوت کرده است.

منبع: coindesk.com

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته