جمعه 31 فروردین 1403

مالیات سنگین رمزارزی برای کره ای ها

کره جنوبی پس از کش و قوس های فراوان، قانونی تصویب کرده که براساس آن از سال 2023 مالیاتی معادل 20 درصد بر درآمد حاصل از معاملات رمزارز اعمال می ‌کند.

به گزارش سکه ‌نیوز به نقل از کوین ‌تلگراف، دولت کره جنوبی پس از چندین بار تعویق، روز چهارشنبه اصلاحیه‌ ای را برای اعمال مالیات بر درآمد حاصل از معاملات رمزارز تصویب کرد.

براساس گزارشی که در روزنامه آسیاتودی منتشر شده، پس از صدور یک هشدار قانونی که مهلت آن تا 21 ژانویه است، اصلاحیه جدید از ماه فوریه اجرایی می ‌شود، اما اعمال مالیات بر رمزارزها از سال 2023 آغاز خواهد شد.

قانون جدید شامل انواع تازه ‌ای از مالیات بر درآمدهای سرمایه‌ ای از جمله بر درآمد از بازار بورس می ‌شود. در مورد دارندگان رمزارز هم، کسانی که بیش از 2.5 میلیون وون (معادل 2 هزار و 300 دلار آمریکا) از رمزارز درآمد داشته باشند، باید 20 درصد مالیات بدهند.

اما سقف معافیتی که دولت کره جنوبی برای درآمدهای حاصل از معاملات رمزارز در نظر گرفته، بسیار کمتر از بورس است؛ درآمد حاصل از بورس در صورتی که سالانه بیش از 50 میلیون وون (46 هزار دلار) باشد، مشمول مالیات می ‌شود.

موضوع مالیات بر درآمد رمزارزی در کره جنوبی بارها مطرح و تعلیق شده بود. دولت این کشور پس از لابی حامیان رمزارز، در ابتدا اعمال این قانون را تا 2022 به تعویق انداخت، اما این بار تاریخ قطعی اعمال آن از سال 2023 تعیین شده است.

کره جنوبی پروژه‌ های مبتنی بر بلاک‌ چین بسیاری را از احراز هویت دیجیتال گرفته تا رای‌ گیری مبتنی بر بلاک‌ چین اجرا کرده است. دولت این کشور حتی شهر «بوسان» را به عنوا ن شهر بلاک ‌چین شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته