چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی قرقیزستان به صرافی های رمزارز مجوز می دهد

بانک مرکزی قرقیزستان قصد دارد به ارائه مجوز به صرافی های رمزارز، محافظت از سرمایه گذاران در این حوزه را به همان سطحی برساند که در امور مالی سنتی اعمال می شود.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بانک ملی جمهوری قرقیزستان (NBKR) قصد دارد در اقدامی برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه رمزارز در این کشور، برنامه ای برای ارائه مجوز به صرافی های ارز دیجیتال معرفی کند.
تولکونبک عبدی قولوف رئیس بانک مرکزی قرقیزستان اعلام کرد که این نهاد در حال برنامه ریزی برای اعمال مقررات بر عملکرد صرافی های رمزارزی است.


ارز دیجیتال چیست ؟


او تأکید کرد که هدف از این طرح تنظیم مقررات محافظت از عملیات رمزارزی در جمهوری قرقیزستان و حمایت از سرمایه گذاران در همان سطحی است که در امور مالی سنتی اعمال می شود.
با این حال، بانک مرکزی قرقیزستان به رغم اعلام این برنامه ها، هنوز درباره خطرات بالای سرمایه گذاری در رمزارز ها به مردم هشدار می دهد. عبد قولوف گفت: «اگر بیت کوین دیروز رکورد 50 هزار دلار را زده باشد، فردا ممکن است به 20 هزار دلار سقوط کند. آن وقت همه پولی که سرمایه گذاری کرده اید از بین خواهد رفت.»
دولت قرقیزستان پس از معرفی پیش نویس قانونی در نوامبر 2020، دو لایحه دیگر درباره پردازش رمزارز ها و اصلاح قوانین مربوط به دارایی های مجازی به پارلمان ارایه داده است. انتظار می رود این لوایح تا پایان سال 2021 نهایی شود.
قرقیزستان افزون بر تلاش های قانونی که درباره رمزارز دارد، به دنبال تنظیم مقررات در حوزه استخراج رمزارز نیز بوده است. با این حال، به گفته عبدی قولوف تاکنون هیچ مقررات در این زمینه تصویب نشده است.

مطالب مرتبط:

هم اندیشی عمومی در قرقیزستان برای قوانین جدید رمزارز

لایحه جدید بانک مرکزی قرقیزستان ، در ارتباط با رمزارزها

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته