چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

محصول جدید بایننس زیر ذره بین رگولاتورهای اروپایی

اندکی پس از آغاز معاملات توکن های سهام توسط این صرافی، گزارش شده است که رگولاتورهای مالی آلمان و بریتانیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این محصول با قوانین اوراق بهادار مطابقت دارد یا خیر.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، گزارش شده است که جدیدترین محصول صرافی ارز دیجیتال بایننس یعنی توکن های سهام دیجیتال که نمایانگر بخشی از مالکیت سهام شرکت هایی مانند تسلا و کوین بیس است، توسط نهادهای رگولاتوری اروپا و بریتانیا در مورد احتمال عدم انطباق آن با قوانین اوراق بهادار در حال بررسی است.

گزارش جدیدی از فایننشال تایمز ادعا می کند که نهادهای رگولاتوری نگران هستند که ممکن است این توکن ها به اندازه کافی بازنمود سازمانی شفاف، به ویژه یک دفترچه شناسانگر سرمایه گذاری را ارائه ندهند، که در صورت ارزیابی توکن ها به عنوان اوراق بهادار، الزامی هستند.

اداره نظارت امور مالی فدرال آلمان یا BaFin به خبرنگار فایننشال تایمز گفت که اگرچه نمی تواند به طور خاص درباره این پرونده اظهارنظر کند اما:
«به طور اساسی، این موارد اعمال می شود: اگر توکن ها قابل انتقال هستند، و می توانند در صرافی رمزارز معامله شوند و به حقوق اقتصادی مانند سود سهام یا تسویه حساب های نقدی مجهز هستند، بنابراین آنها نشان دهنده اوراق بهادار هستند و مشروط به انتشار دفترچه شناسانگر می باشند.»

توکن های سهام در بایننس به معامله گران اجازه می دهد بدون نیاز به خرید کامل آن و همچنین در اختیار داشتن گواهی سهام فیزیکی، حداقل یک صدم یک سهم را که توسط یک توکن دیجیتال نشان داده می شود، خریداری کنند.

این محصول همراه با گروه سرمایه گذاری کاملا رگولاتوری شده مستقر در مونیخ CM-Equity AG ، که معاملات توکن را نیز پردازش می کند، و پلتفرم توکنیزه سازی دارایی Digital Assets AG مستقر در سوئیس، تولید شده است.

در پاسخ به بررسی رگولاتوری، بایننس به فایننشال تایمز گفت که این توکن ها یک محصول رسمی CM-Equity است که با قوانین Mifid II اتحادیه اروپا و همچنین مقررات بانکی BaFin مطابقت دارد.CM حضانت سهام و همچنین رعایت قوانین شناخت مشتری و انظباقی محصول را کنترل می کند.

بایننس استدلال می کند:
«در حال حاضر کاربران فقط توکن ها را از و به CM-Equity AG خریداری و می فروشند که در نتیجه نیازی به دفترچه شناسانگر نیست.»

بایننس همچنین تاکید کرده است که قیمت سهام توکن های موجود (تسلا و کوین بیس) به جای ارز فیات، با بایننس یو اس دی (BUSD) تسویه می شوند. آنها همچنین همان حق رای را که دارندگان سهام سنتی از آن برخوردار هستند، اعطا نمی کنند.

در عوض، توکن های سهام بایننس عملکرد سهام هر دو شرکت را ردیابی می کنند و دارندگان آنها را در معرض سود سهام بالقوه مرتبط با داشتن سهام کامل و سنتی قرار می دهند. بایننس در زمان عرضه محصول توضیح داد: «هر توکن دیجیتال یک جز از مالکیت سهام خود را نشان می دهد و به طور کامل توسط پورتفوی سپرده گذاری اوراق بهادار اساسی پشتیبانی می شود.

این گزارش تاکید می کند که رگولاتور ها نگرانند که وجود فقط یک توافق نامه خدمات یک صفحه ای و اسناد مربوط به ریسک های اصلی ارائه شده به سرمایه گذاران توکن، الزامات انطباقی را برآورده نکند. کارشناسان در ادامه به ابهام در مورد اینکه آیا خود بایننس توکن ها را به عنوان اوراق بهادار یا مشتقات معرفی می کند اشاره کرده اند.

توماس تولمان، یکی از شرکای شرکت حقوقی مستقر در هامبورگ Eversheds Sutherland، گفت:
«با توجه به اطلاعات بایننس، نمی توان این ها را به راحتی منطبق با قوانین دانست. اگر من اداره نظارت امور مالی فدرال آلمان بودم، بلافاصله برای آنها نامه می نوشتم و می پرسیدم که دفترچه شناسانگر کجاست.»

کد خبر: 1400020212MGMCMH

مطالب مرتبط:

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

بیشتر بخوانید

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته