سه‌شنبه 29 اسفند 1402

مدیرعامل توییتر با نود خودش وارد شبکه بیت کوین می‌شود

«جک دورسی»، مدیر عامل توییتر، طرفدار مشتاق ارزهای دیجیتال است. شرکت رمزارز وی «اسکوئر کریپتو» همچنان در فضای ارز دیجیتال به نوآوری ادامه می دهد و وی اخیراً بیت کوین را به Cashapp معرفی کرده و از برنامه های خود برای راه اندازی یک استاندارد غیرمتمرکز باز برای رسانه های اجتماعی خبر داده است. اکنون دورسی نیز با نود خود به طور فعال در شبکه بیت کوین همکاری می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، طبق توئیت این مدیر عامل در 5 فوریه، دورسی فاش کرده است که در حال راه اندازی یک نود بیت کوین است. او توییت کرد «در حال اجرای #بیت کوین»، به همراه تصویری از مراحل همگام سازی نود او با بلاک چین بیت کوین.

بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

به عنوان بخشی از این فرایند، دورسی مجبور شده است تمام معاملات بیت کوین را که قبلاً انجام شده بود بارگیری کند تا نود خود را با سایر نود های موجود برابر کند. پس از اتمام روند، نود بیت کوین به وی امکان می دهد تا به تراکنش های بلاک چین بیت کوین دسترسی داشته و آنها را تأیید کند.

اجرای یک نود بیت کوین از نظر مالی خیلی مفید نیست، اما شبکه بیت کوین را قوی تر می کند. نود ها همچنین معاملات کاملاً بی اعتماد را تضمین می کنند زیرا وضعیت دفتر کل قابل کنترل و تأیید است.

در پاسخ به دورسی، «آمبرل»، ارائه دهنده خدمات گره بیت کوین، پرسید که آیا دورسی برای اجرای گره بیت کوین از رزبری پای، یک رایانه کم هزینه به اندازه کارت اعتباری که به مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون متصل می شود، استفاده می کند؟ اما دورسی پاسخ داد که «از ابتدا روی M1 شروع می شود».

جک دورسی چندین بار به نفع بیت کوین صحبت کرده و آن را بهترین پول بومی اینترنت و آینده توییتر خوانده است. وی سال گذشته در مجمع آزادی اسلو گفت:

«بلاک چین و بیت کوین به آینده اشاره می کنند و به جهانی اشاره می کنند، جایی که محتوا برای همیشه وجود دارد، دائمی است، از بین نمی رود، جایی که در آن همیشه یک نود متصل به آن وجود دارد.»

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست ؟

ارتقا توسعه

همانطور که قبلا توسط دیلی چین گزارش شده بود، جک دورسی 10 میلیون دلار به طرح سرمایه گذاری انرژی پاک بیت کوین به عنوان بخشی از فشار اسکوئر برای دستیابی به کربن صفر خالص برای انجام عملیات تا سال 2030 کمک مالی کرده است.

اسکوئر کریپتو مدت هاست که از پیشرفت ها و نوآوری های درون شبکه بیت کوین پشتیبانی می کند. سال گذشته این شرکت برای حمایت از پروژه های منبع باز بیت کوین مبلغ 100000 دلار به BTCPay Server اعطا کرد. همچنین در اوایل سال جاری از یک توسعه دهنده اسپانیایی در ساخت یک برج دیده بانی FOSS Lightning Network به نام «چشم ساتوشی» پشتیبانی کرد.

دورسی علی رغم اینکه طرفدار بیت کوین است، همچنین ادعا کرده است که هنوز موانع زیادی در راه پذیرش گسترده آن وجود دارد.

وی گفت: «ما باید بیت کوین را به گونه ای بسازیم که بصری باشد، به همان سرعت و کارآمد که امروز وجود دارد و در حال رفتن فراتر از آن نیز می باشد.»

مطالب مرتبط:

توییتری ها چه تاثیری بر قیمت رمزارز می گذارند؟

علاقه‌مندی مدیرعامل توییتر به غیرمتمرکز کردن شبکه‌های اجتماعی

چرا آینده توییتر به تکنولوژی بلاک چین گره خورده است

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته