جمعه 10 فروردین 1403

رپِر «لینکین پارک» به جنون NFT سلبریتی‌ها پیوست

«مایک شینودا» اسطوره رپ و راک و از اعضای اصلی گروه موسیقی «لینکین پارک» آخرین نفر در صف طولانی سلبریتی های درگیر توکن های غیر قابل تعویض (NFT) است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مایک شینودا، موزیسین و بنیانگذار گروه رپ راک لینکین پارک، شب گذشته یک حراج را بر روی پلتفرم «رریبل»، برای توکن NFT موزیک ویدیو Zora مربوط به ترانه در شرف انتشار در آینده خود، راه اندازی کرد. با این کار، شینودا به انبوه افراد مشهور و تأثیرگذار که انگشتان خود را به فناوری NFT گذاشته اند پیوست و پایگاه هواداری خود را سوار بر قطار این ماجراجویی کرده است.

به دنبال این قضیه، شینودا این حراج را یک آزمایش توصیف کرد و به نظر می رسد تحت تأثیر ویژگی های منحصر به فرد این توکن ها قرار گرفته است:

«این دیوانه وار است. حتی اگر نسخه کامل آهنگ موجود را در DSP های سراسر جهان بارگذاری کنم (که هنوز هم می توانم آن را انجام دهم)، با وجود دستمزدهایی که باید به DSP، شرکت های منتشر کننده، بازاریابی و غیره بپردازم، هرگز نمی تونم حتی به 10 هزار دلار نزدیک بشوم.»

او موضوع را با پیوند به یک راهنمای مبتدی در NFT به پایان رساند، و از هواداران خود دعوت کرد تا در این باره بیشتر بدانند.

سلبریتی ها بیشتر از شایعات موجود در این حیطه فعال هستند

شینودا تنها سلبریتی نیست که با NFT بازی کرده است.

دیروز، یوتیوبر «لوگان پل» مجموعه ای از 44 NFT را که به عنوان کارت های پوکمون طراحی شده بود، برای تبلیغ مسابقه بوکس مشهور آینده خود منتشر کرد. به همین ترتیب، مارک کوبان، سرمایه گذار میلیاردر، چند انیمیشن دلپذیر را در رریبل منتشر کرد و امروز مجموعه دیگری را منتشر می کند که در آن خریداران می توانند فیلم های شخصی شده را از سرور «شارک تانک» درخواست کنند.

کریگ روسو، بنیانگذار بازی های Polyient، می گوید که فعالیت افراد مشهور یک محصول جانبی اجتناب ناپذیر از بازار صعودی است که فضای NFT را پشت سر می گذارد، اما همچنین یک محصول طبیعی در بازار است که افراد مشهور را به جوامع خود پیوند می دهد:

روسو گفت: «پس از یک دوره نسبتاً کند طی چند ماه گذشته، بازار NFT دوباره در حال گرم شدن است. با توجه به اینکه موارد استفاده کنونی برای NFT ماهیتاً قابل دسترسی و بسیار اجتماعی است، ما شاهد هجوم جریان های اصلی هستیم. این در نهایت منجر به ورود چند چهره مشهور به فضا شده است.»

مستقیم به مصرف کننده

در حالی که برخی تلاش ها بیشتر برای چنگ زدن به پول آشکار بوده است، نمونه های زیادی از پروژه ها و افرادی که به نظر می رسد واقعاً علاقه مند به استفاده از این فناوری برای ارتباط بهتر با طرفداران خود هستند، وجود دارد. آرون رایت، یکی از بنیانگذاران «اپن لا»، و گروه سرمایه گذاری توکن های غیر قابل تعویض Flamingo DAO، می گوید این یک تناسب طبیعی است و یک مورد مناسب برای استفاده در بلاک چین است.

«یکی از چشم اندازهای اتریوم همیشه Web3 و ایجاد اقتصاد مالکیت بوده است. با رشد NFT ها، ما شاهد این هستیم که این در حال انجام است. افراد مشهور تشخیص داده اند که به جای اعتماد به مدل های مبتنی بر تبلیغات، می توانند با فروش آثار خلاقانه خود به طور آنلاین با جامعه و هواداران خود ارتباط برقرار کنند.»

پرنکسی، نهنگ جمع کننده ای که اخیراً در اخبار شبانه به ترویج این توکن ها می پردازد، به همین ترتیب فکر می کند افراد مشهوری که از NFT برای کسب درآمد از محتوای خود و ارتباط با طرفداران استفاده می کنند، باید در این محیط بمانند.

وی گفت: «مارک کوبان اولین نیست و همچنین آخرین سلبریتی که از طریق NFT کسب درآمد می کند نخواهد بود. امیدوارم که آنها به حمایت و پشتیبانی این جامعه ادامه دهند، فراتر از فقط درآوردن مقداری پول.»

مطالب مرتبط: 

رشد چشمگیر فروش آثار هنری رمزنگاری شده با توسعه توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

مزایده تکه‌های شاهکار میکل آنژ به عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته