شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسیقی تحت بلاک‌چین، آماده سروصدا به پا کردن

همکاری پروتکل بلاک‌چین موسیقی محور اتوپیا جنسیس و پلتفرم استورک خبر از روی کار آمدن جریان های مالی نوین برای هنرمندان و ابزار های سرمایه گذاری برای شنوندگان می دهد که می تواند سر و صدای زیادی در صنعت موسیقی تحت بلاک‌چین ایجاد کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مشارکت تازه میان پروتکل‌ بلاک چین موسیقی محور اتوپیا جنسیس و پلتفرم صدور امنیت دیجیتالی استورک مشخص کرد که این دو شرکت قصد گسترش میدان رقابتی فضای موسیقی مبتنی بر بلاک چین را دارند.

پیرو اطلاعیه منتشر شده توسط بنیاد اتوپیا جنسیس، این شرکت راهکارهای بسیاری برای نمایش  تاثیر این همکاری در توکن دار کردن و حفظ امنیت آثار هنرمندان، پیاده کرده و به شنوندگان امکان دسترسی به ابزارهای سرمایه گذاری منحصر به فرد را داده است.

بر اساس این اطلاعیه همکاری بنیاد اتوپیا جنسیس و استورک، باعث رفع نیازهای مالی هنرمندان و مالکان موسیقی در راه اندازی آلبوم، جمع آوری آثار، تجارت و غیره با استفاده از  توکن دار کردن دارایی ها و ایجاد توازن یا ارائه اوراق بهادار قرضی شده است. همچنین هنرمندان و مالکان اثر قادر به فروش مالکیت جزئی درآمد حاصل از کار کردن با این انجمن شده اند.

دنیل سستاگالی، مدیر ارشد استراتژی بنیاد اتوپیا جنسیس، طی مصاحبه ای با کوین تلگراف، هدف بلند مدت این همکاری را گام برداشتن در ایجاد بازار سهام غیر متمرکز برای موسیقی با سود دوطرفه برای هنرمندان و طرفداران دانست.

به گفته سستاگالی: زین پس هنرمندان می توانند به جای کار با قراردادهای نامشخص ناشران موسیقی  از سمت طرفدارانشان حمایت مالی شوند از این رو در اجرای آثارشان آزادتر خواهند بود. طرفداران هم امیدوارند در آینده ای نزدیک با کسب درآمد از سرمایه گذاریشان، سهمی در اجرای هنرمند مورد علاقه شان داشته باشند. با کمک این همکاری، شفافیت بیشتری در صنعت موسیقی ایجاد شده و در حل بسیاری از چالش های این صنعت ما نیز به این فناوری کمک می کنیم.

سستاگالی خاطر نشان کرد: علنی سازی فروش بخشی از حقوق کاتالوگ های اسامی برتر موسیقی دان ها مانند باب دیلان، استیوی نیکس، و ایمجن دراگونز نشان می دهد تقاضا برای چنین خدماتی در حال افزایش است.

همکاری بنیاد اتوپیا جنسیس و استورک تنها یکی از تلاش های انجام شده در جهت کارایی فناوری بلاک چین در از هم گسیختگی صنعت موسیقی است.

شایان ذکر است در ماه اکتبر، آدیوس سرویس پخش موسیقی مبتنی بر بلاک‌چین با اسپاتیفای رقابت کرد و این رقابت سروصدای زیادی برای ریزش 8 میلیون دلاری توکن های شنوندگان و هنرمندان وفادار به پا کرد.

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته