پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قول نامزد تصدی وزارت خزانه داری برای انجام نظارت موثر بر صنعت رمزارز

جنت یلن گزینه پیشنهادی جو بایدن به عنوان وزیر جدید خزانه داری امریکا است. برخی نظرات اخیر این رییس سابق رزرو فدرال به جامعه رمزارز این ایده را القا کرد که وی هوادار بزرگ ارز دیجیتال نیست.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، در یک سخنرانی مجازی با اعضای سنا، یلن اظهار کرده بود که ارز های دیجیتال در اصل جهت فعالیت های غیر قانونی و حمایت مالی تروریست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کمیته مالی سنا اخیرا سوالی از خانم یلن پرسید: «دکتر یلن، دیدگاه شما درباره تهدید های احتمالی و فواید این فناوری های نو بر روی امنیت ملی ایالات متحده چیست؟ آیا فکر می کنید ما نیاز به اقدامات بیشتری برای اطمینان از حصول حفاطت و نظارت به جا در زمینه ارز های دیجیتال داریم؟»

یلن در پاسخ گفت: «فکر می کنم در نظر گرفتن فواید ارزها و دارایی های دیجیتال، و پتانسیلی که برای بهبود عملکرد سیستم مالی دارند مهم است.»

وی همچنین بر استفاده ارز دیجیتال برای مقاصد قانونی تاکید کرد. این مقام افزود: «فکر میکنم ما باید به دنبال تشویق مردم به استفاده قانونی از این موارد باشیم، و استفاده برای مقاصد خبیثانه و غیر قانونی را محدود کنیم.»

یلن همچنین اعلام کرده بود که در صورت انتخاب به عنوان وزیر خزانه داری قوانین رگولاتوری موثری وضع خواهد کرد.

کمیته مالی سنا روز جمعه نامزدی خانم یلن را با موافقت هر 26 عضو تایید کرد. رای گیری کلی سنا روز دوشنبه انجام خواهد شد.

قوانین دوستانه با رمزارز در راه است

در این حین، بایدن «گری جنسلر» را برای تصدی ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برگزیده است. جنسلر پیش از این بین سال های 2009 تا 2014 ریاست کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) را بر عهده داشت.

جنسلر به عنوان یکی دیگر از رگولاتور های دوستانه با رمزارز محسوب می شود، مخصوصا به دلیل سابقه اش در ام آی تی و تحقیقاتی که بر روی فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال، فناوری مالی، و سیاست های عمومی انجام داده است.

در نتیجه، دولت بایدن شامل شمار قابل ملاحظه ای از مقامات هوادار رمزارز در جایگاه های مهم است. بنابراین، قوانین نظارتی درست در ادامه امسال قابل انتظار است. با توجه به سیر صعودی ارزش رمز ارز در روزهای گذشته و افزایش پذیرش آنها، انجام این اقدامات بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

توقیف دارایی دیجیتال بدهکاران مالیاتی در آمریکا

سازمان امور مالیاتی ایالات متحده ممکن است برای جبران بدهی های معوق مالیاتی، دارایی های دیجیتال اشخاص را توقیف کند. به گزارش سکه نیوز به...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته