شنبه 1 اردیبهشت 1403

نفت نزدیک به بالاترین حد چهار هفته ای با بهبود تقاضا

قیمت نفت در اوایل معاملات روز جمعه کاهش یافت، اما با بهبود چشم انداز تقاضای نفت و بهبود اقتصادی قوی در چین و ایالات متحده که نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا کووید 19 را جبران می کند، در حال افزایش بیش از 6 درصد در طول هفته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، به دنبال افزایش 36 درصدی در روز پنجشنبه، معاملات آتی نفت خام برنت روز جمعه تا ساعت 00:52 به وقت گرینویچ با 17 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 66.77 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 19 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 63.27 دلار در هر بشکه رسید.

جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد در وست پک گفت: «بهبود های اقتصادی قوی در سراسر جهان و محدود کردن عرضه تولد اوپک و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، و همچنین پاسخ محتاطانه به قیمت های بالاتر از سوی تولیدکنندگان نفت ایالات متحده، از بازار حمایت می کنند.»

اسمیرک گفت: «ما هنوز فکر می کنیم که خطر واضحی وجود دارد که قیمت ها بتوانند تا 70 دلار در هر بشکه افزایش یابند و سپس دوباره عقب نشینی شدیدی داشته باشند»

وی گفت: «هرچه قیمت ها بیشتر افزایش یابد، احتمالاً عرضه بیشتری به بازار تزریق می گردد و خطرات ناشی از جهش کووید 19 در مکان هایی مانند هند و اروپا در نهایت می تواند قیمت ها را کاهش دهد.»

در حال حاضر، جهش شدید در داده های فروش خرد ایالات متحده، کاهش درخواست های مزایای بیکاری و نشانه هایی از تعداد بیشتر خودروها در جاده ها در بزرگترین اقتصاد جهان، بازار را تشویق کرده است.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند که بازگشایی اقتصاد (ایالات متحده) منجر به افزایش میزان ترافیک در ایالات مختلف در سراسر کشور شده است و افزودند که هند و چین نیز میزان ازدحام زیادی را نشان می دهند.

معامله گران در انتظار افزایش ترافیک معمول در ایالات متحده در ماه ژوئن تا اوت هستند.

استفان اینس استراتژیست ارشد بازار جهانی Axi در یادداشتی گفت: «برای اولین بار پس از شروع پاندمی، اکنون می توان کیلومتر ها در بزرگراه های آمریکا رانندگی کرد. این نوید بخش یک فصل مسافرت عالی است که می تواند تا حدودی مشابه تابستان 2019 باشد.»

کد خبر: 1400012702MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته