پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سه چهارم سرمایه گذاران حرفه ای بیت کوین را حباب می دانند

در نظرسنجی بنک آو امریکا (Bank of America) از 200 سرمایه گذار حرفه ای با 533 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، حدود 75 درصد از آن ها بیت کوین را حباب دانسته اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بنک آو امریکا نظرسنجی جدیدی را منتشر کرد که نشان می دهد اکثر سرمایه گذاران حرفه ای نسبت به بزرگترین رمزارز جهان چندان خوش بین نیستند.


بیت کوین چیست


شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) گزارش داد كه تقریبا 75 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی مدیر صندوق بنک آو امریکا در ماه آوریل اظهار داشتند كه بیت کوین (BTC) را «حباب» می دانند.

در این نظرسنجی 200 سرمایه گذار با 533 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت مورد پرسش قرار گرفته اند. فقط 16 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیت کوین حباب نیست و 10 درصد هم نظری نداشتند.

بیش از 30 درصد از پاسخ دهندگان بازار فناوری را شلوغ ترین بازار معاملات دانستند؛ به این معنا که سابقه افزایش سریع قیمت و تعداد زیادی سرمایه گذار همفکر و سوداگر در این بازار هست. علاوه بر این، 27 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیت کوین در حال حاضر شلوغ ترین معاملات را دارد، در حالی که 10 درصد پیش بینی کرده اند که بیت کوین در سال 2021 از بازار فناوری نیز سبقت خواهد گرفت.

بنک آو امریکا پیشتر یک نظرسنجی منتشر کرده بود که نشان می داد موقعیت های خرید بیت کوین در ماه ژانویه از لحاظ ازدحام معاملات از موقعیت های خرید فناوری سبقت گرفت.

تحلیلگران این بانک به تازگی بیت کوین را «بسیار ناپایدار»، «غیرعملی» و دارایی مخرب محیط زیست قلمداد کردند و اکنون جدیدترین نظرسنجی آن نشانگر بدبینی قابل توجهی در مورد بیت کوین است.

سایر بانک های بزرگ آمریکایی نگاه صعودی تری درباره دارایی های دیجیتال دارند. بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پس از آنکه فاش کرد تا ماه مارس 40 درصد از مشتریانش به بازار رمزارزها ورود داشته اند، اعلام کرد که در حال آماده سازی یک محصول سرمایه گذاری مرتبط با بیت کوین است.

همچنین در ماه مارس ، بانک جی پی مورگان راه اندازی یک سبد سرمایه گذاری رمزارزی را اعلام کرد که به شکل یک سبد ابزار بدهی شامل سهام شرکت هایی بود که بیت کوین را به عنوان دارایی خزانه نگهداری می کنند.

کد خبر: 1400012703AAMMMH

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته