پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تاسیس پلتفرم معامله دارایی دیجیتال توسط بورس تایلند بدون رمزارز

بورس اوراق بهادار تایلند نمی خواهد ارزهای دیجیتال را وارد پلتفرم معامله دارایی دیجیتال جدید خود کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بورس اوراق بهادار تایلند یا SET تصمیم بر این دارد تا در نیمه دوم 2021 پلتفرم معامله دارایی دیجیتال جدید خود را آغاز کند، اما این پلتفرم شامل ارز دیجیتال نخواهد بود.

سر خط روزنامه بانگکوک پست به عنوان «معامله دارایی دیجیتال در راه است» شاید در نگاه اول باعث ترقی اقتصاد این کشور به نظر برسد اما این خبر تاکید می کند که بورس خواستار مشمولیت ارز دیجیتال نیست. به نوشته این روزنامه: «بورس اوراق بهادار تایلند می گوید ارزهای دیجیتال صلاحیت ندارند و می توانند موجب پولشویی شوند، و در نتیجه باعث متضرر شدن بورس به عنوان یک بازار بسیار مورد اعتماد می شود.»

سه قانون برای اسم نویسی توکن های دارایی شرکت های معتبر اعلام شده است: «اول اینکه توکن باید درای ارز مالی نهفته باشد که سرمایه گذاران بتوانند بر پایه ارزش آن را آنالیز کنند. این باید یک محصول با ارزش پشتیبان فعالیت های اقتصادی و همچنین برای جامعه و محیط مفید باشد.»

گروه فناوری تجاری «کسیکورن» (KBTG)، یکی از شاخه های بانک کسیکورن که در پروژه های بلاک چین همکار نزدیک SET بوده است، مسئول نظارت بر محصولات ورودی به این بازار جدید خواهد بود.

«کیتی سوتهیاتهاسل» نایب رییس SET میگوید ارز های دیجیتال مانند بیت کوین منطبق با قوانین اعلام شده نیستند. او از پولشویی به عنوان یک تهدید بزرگ انتقاد کرد و اظهار داشت که ثبات ارز یکی دیگر از دلایل این از قلم افتادگی است.

به گفته این مقام مسئول: «تایلند دارای اقتصاد نیرومندی است. همان طور که تورم پایین نگه داشته شده و بانک تایلند در راستای ثبات ارزش بات (واحد پول تایلند) تلاش کرده است، SET دلیلی برای پشتیبانی از رمز ارز در این لحظه ندارد.»

در واقعیت اما اقتصاد وابسته به توریسم تایلند در 12 ماه اخیر در پی همه گیری کووید 19 سیر نزولی داشته است.

در اخبار مرتبط «پبیتکوب» بزرگترین پلتفرم معامله رمزارز تایلند روز سه شنبه 19 ژانویه توسط فرمانی از سوی SET غیر فعال شد. رگولاتور های مالی به این شرکت پنج روز مهلت داده بودند تا مشکل اختلال پلتفرم در حین فعالیت های معاملاتی را حل کنند.

بیتکوب دارای سهم 97 درصدی از بازار تایلند بر اساس تعداد حساب های کاربری و معاملات روزانه است و طبق اعلام شرکت تعداد کاربران فعال آن به 800 هزار نفر رسیده است.

در زمان انتشار این خبر بزرگترین بازار رمز ارز تایلند همچنان غیر فعال است و معامله کنندگان به سرمایه خود دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته