جمعه 10 فروردین 1403

پکن در حال بررسی مراکز داده استخراج کننده رمزارز

مقامات پکن در حال بررسی مراکز داده استخراج کننده ارز دیجیتال برای ارزیابی و درک مصرف انرژی آنها و در نتیجه تأثیر بر زیرساخت های الکتریکی هستند. گرچه این خبر از سوی رسانه های بین المللی به عنوان شایعه گزارش شده است، اما رسانه های دولتی چین آن را تأیید کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، همانطور که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شد، اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات پکن، نهادی بود که دستور بررسی مراکز داده شهر را صادر کرد.


ارز دیجیتال چیست


در وهله اول، آنها می خواستند با ارسال سندی با عنوان «اطلاعیه اضطراری مربوط به مراکز داده درگیر با بیت کوین و سایر مشاغل استخراج ارزهای دیجیتال در مراکز داده شهر ما»، بررسی کنند که آیا این شرکت ها درگیر بیت کوین و سایر مشاغل استخراج ارزهای دیجیتال هستند یا خیر.

به گفته یک منبع ناشناس به نقل از رویترز، این اطلاعیه سه مورد از بزرگترین اپراتور های مخابراتی در چین را نیز هدف قرار داده است.

این اقدام روز سه شنبه انجام شد و سپس رسانه دولتی پنگ پای روز پنجشنبه خبر را تأیید کرد. علاوه بر این، این اداره می خواهد گزارشاتی در مورد میزان انرژی مصرفی و سهم استفاده شده توسط تجهیزات استخراج دارایی های رمزارز را دریافت کند.

اگرچه اطلاعات نشان می دهد که این اعلامیه در پکن صادر شده است، اما تایید رسمی در مورد اینکه آیا این بررسی ها در سراسر کشور انجام می شود یا خیر، وجود ندارد.

آیا مواضع خنثی سازی کربن چین یکی از دلایل این بررسی ها بود؟

همچنین، جزئیات بیشتری در مورد دلایلی که مقامات پکن را به انجام چنین بررسی هایی سوق داده است، وجود ندارد.

با این حال، رویترز پیشنهاد می کند که این اقدام می تواند در پی آخرین تعطیلی پروژه های استخراج ارز دیجیتال در منطقه مغولستان داخلی در چین صورت گرفته باشد، زیرا این کشور به دنبال بهبود بهره وری انرژی است.

علاوه بر این، همانطور که بیت کوین نیوز اخیرا گزارش داده است، موضع خنثی سازی کربن چین بر استخراج کنندگان بیت کوین فشار وارد کرده است. به دنبال افت نرخ هش اخیر در استان زین جیانگ، یک گزارش منطقه ای اشاره می کند، افرادی که از برق در سیچوان استفاده می کنند ممکن است افزایش هزینه برق را ببینند.

در حقیقت، یک مقاله نویس محلی امور مالی گفت که برق سیچوان که از مواد کربنی تأمین می شود، امسال 150 درصد افزایش می یابد و به تقاضا برای برق آبی تجدیدپذیر افزوده می شود.

کد خبر: 1400021110MGMCMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

کشف مزرعه استخراج رمزارز در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف 73 دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد. به گزارش سکه نیوز...

کشف ۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در سرخه

فرمانده انتظامی سرخه از کشف ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا ماینر جاساز شده در یک کارگاه تولیدی در شهرستان سرخه خبر داد. به گزارش...

کشف چند دستگاه ماینر در یک منزل مسکونی در استان اراک

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ساوه، ماموران پلیس از یک منزل مسکونی ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند. به گزارش سکه نیوز به...

کشف ۱۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مشهد

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد که ۱۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال موسوم به ماینر که به شکل...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته