شنبه 8 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی کانادا: برنامه های CBDC به دلیل پاندمی باید سریعاً پیگیری شوند

بانک مرکزی کانادا می گوید که به دلیل جهان گیری ویروس کرونا آنها باید برنامه ارز دیجیتال ملی خود را تسریع کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینانس، بانک مرکزی کانادا گفت: بحران جهانی بهداشتی فوریت توسعه ارز دیجیتال مورد حمایت دولت این کشور را تسریع کرده است، و اکنون می تواند زودتر از آنچه پیش بینی شده بود به وقوع بپیوندد.

با این حال، بانک مشتاق بود به این نکته اشاره کند که این یک نتیجه گیری نابهنگام مبنی بر صدور CBDC نبوده است.

همانطور که توسط رویترز گزارش شد، تیم لین نایب رئیس بانک کانادا گفت که این بانک در حال تجزیه و تحلیل شرایطی است که ممکن است شاهد راه اندازی ارز دیجیتال باشد.


ارز دیجیتال چیست ؟


پاندمی می تواند باعث تسریع راه اندازی CBDC شود

نایب رئیس گفت: «برای سال های زیادی، بانک کانادا در حال تجزیه و تحلیل است که چه شرایطی ممکن است آنها را به تصمیم گیری برای انتشار ارز دیجیتال سوق دهد. پاندمی فعلی ممکن است ما را زودتر از آنچه پیش بینی کرده بودیم به یک نقطه تصمیم گیری برساند. این ارز دیجیتال به هیچ وجه حاصل یک نتیجه گیری ناگهانی نیست.»

لین با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در سایر کشور ها، از جمله چین، به سهم CBDC، گفت که می تواند سناریویی را ببیند که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی خارجی در کانادا استفاده شود. به گفته وی، ارز دیجیتال بانک مرکزی خارجی نیز می تواند در کانادا مورد استفاده قرار گیرد.

چین پیشرو رقابت برای صدور CBDC

بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال کاوش ارز های دیجیتالی هستند و بسیاری از اقتصاد های کوچکتر نیز در حال حاضر ارز های دیجیتال مورد حمایت بانک مرکزی منتشر کرده اند. چین قبلاً یوان دیجیتال خود را در بسیاری از شهر ها آزمایش کرده و به این کار ادامه می دهد.

بانک خلق چین بیش از پنج تا شش سال است که روی ارز دیجیتال ملی خود کار می کند و اکنون به انتشار آن برای عموم نزدیک است. چندین کشور دیگر نیز با ارز های دیجیتال آزمایش کرده اند. همانطور که قبلا گزارش شد، هند همچنین قصد دارد همه ارز های دیجیتال را ممنوع کرده و چهارچوبی برای ارز دیجیتال ملی خود ایجاد کند.

مطالب مرتبط:

قابلیت همکاری برندگان و بازندگان CBDC را تعیین می‌کند

بررسی مقررات CBDC در بانک مرکزی ایران

ژاپن خواستار اولویت دادن به CBDC در اجلاس گروه هفت شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته