جمعه 10 فروردین 1403

چین در سال 2022، اولین جامعه بدون پول و اسکناس خواهد

به گفته روزنامه های داخلی چین، این کشور به نخستین جامعه بدون پول و اسکناس در جهان تبدیل خواهد شد. بانک مرکزی چین ارز دیجیتال یوان را تا پیش از آغاز المپیک زمستانی 2022 در ابعاد کلان ملی خود صادر خواهد کرد. چین میزبان المپیک زمستانی 2022 خواهد بود.

در گزارش مطبوعات چینی در روز 28 اکتبر عنوان شده است 87 درصد مصرف کنندگان بازارهای کلان مالی چین، از فناوری های نوین استفاده می کنند. چین در گزارش جدید دولتی خود اعلام کرده است در سال 2019، سهم بازار پرداخت های مالی از طریق تلفن های هوشمند در چین به بیش از 29 تریلیون دلار رسیده است. چین بزرگترین بازار جهانی معامله آنلاین اوراق بهادار را در اختیار دارد.

از هر 5 پرداخت مالی در کشور چین، 4 پرداخت از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود

در کشور چین پرداخت های مالی از طریق تلفن های هوشمند به صورت گسترده نهادینه سازی شده است. مطابق منابع آماری، از هر 5 پرداخت مالی در کشور چین، 4 پرداخت از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. در کشور چین تکنولوژی بلاک چین و فناوری های نوین صنعت امور مالی غیر متمرکز نیز به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است. گزارش های میدانی در چین نشان می دهند که تا پیش از آغاز المپیک زمستانی 2022، ارز دیجیتال یوان به صورت گسترده در ابعاد ملی این کشور صادر و توزیع خواهد شد.

چشم انداز چین تبدیل شدن به کشور پیشتاز و پیشرو در زمینه توسعه و نهادینه سازی ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین است

در ماه اکتبر سال 2019، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنرانی خود اعلام کرد چین در صدد است از فرصت های طلایی پیش رو برای تبدیل شدن به یک کشور هوشمند مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، نهادیت استفاده را داشته باشد. هدف چین تبدیل شدن به کشور پیشتاز و پیشرو در زمینه توسعه و نهادینه سازی ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین است.

 

شاید بخواهید بدانید: بلاک چین چیست ؟

 

رئیس جمهور چین: تکنولوژی بلاک چین اهرم قدرت جمهوری خلق چین در رقابت با ایالات متحده آمریکا خواهد بود

رئیس جمهور چین معتقد است تکنولوژی های نوظهور به ویژه بلاک چین و صنعت امور مالی غیر متمرکز می توانند صنایع بزرگ این کشور را متحول کنند. شی جین پینگ اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین اهرم قدرت این کشور در رقابت با ایالات متحده آمریکا در مسیر تبدیل شدن به ابرقدرت بلامنازع جهان خواهد بود.

صدور ارز دیجیتال سنگ بنای سلطه بر آینده جهان خواهد بود

جنگ سرد تکنولوژی بین چین و ایالات متحده آمریکا از چندی پیش از این و با ظهور چین به عنوان قطب فناوری بلاک چین، آغاز شده است. صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی یک اقدام حیاتی و حائز اهمیت برای سلطه بر نظام اقتصادی و مالی آینده جهان خواهد بود.

چین در جنگ سرد تکنولوژی از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته است

چین در جنگ سرد تکنولوژی فعلاً از حریف قدرتمند خود پیش است و اخیراً شماری از بزرگترین شرکت های فناوری آمریکایی نظیر آمازون و آی بی ام ضمن هشدار به مقامات آمریکایی تصریح کرده اند که وزارت دفاع ایالات متحده از چین در زمینه توسعه فناوری های نوین عقب اقتاده است.

در چین اما بسیاری از شرکت های بزرگ پرداخت مالی از صدور ارز دیجیتال یوان ابراز نگرانی کرده اند. چین از سوی دیگر به شرکت های بزرگ پرداخت مالی چین این اطمینان را داده است که صدور ارز دیجیتال یوان تاثیر مخربی بر پایگاه اجتماعی آنها نخواهد داشت.

شفافیت در چارچوب اجرایی قوانین قضایی و حقوقی مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز از اهمیت زیادی برخوردار است

در کشور چین قوانین اجرایی مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز به صورت شفاف تدوین شده است. این قوانین به ویژه به شرکت های بزرگ مالی این امکان را می دهد تا در محیط تجاری چین هم افزایی و همکاری بیشتری با دیگر نهادهای فناوری داشته باشند. در ایالات متحده آمریکا بر خلاف چین، چارچوب قوانین اجرایی چندان مشخص و شفاف نیست. همین موضوع باعث شده است بسیاری از شرکت های فناوری در آمریکا تصمیم بگیرند از محیط تجاری این کشور خارج شوند.

با اینکه چین به زودی ارز دیجیتال یوان را در ابعاد کلان اقتصادی خود صادر خواهد کرد اما نخستین کشور نخواهد بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر می کند. اخیراً کشور باهاما اعلام کرد نخستین ارز دیجیتال بانک مرکزی جهان را به صورت رسمی صادر کرده است. البته نمی توان پی آمدهای اقتصادی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دو کشور باهاما و چین مقایسه کرد. باهاما جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر دارد و چین با جمعیتی انبوه و میلیاردی خود یقیناً تاثیرات شگرف صدور ارز دیجیتال یوان را در زیرساخت های اقتصادی و مالی خود شاهد خواهد بود.

منبع: blockchain.news

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته