جمعه 10 فروردین 1403

کامبوج پلتفرم جامع بین بانکی خود را در بستر بلاک چین راه اندازی کرد

در ماه های اخیر و با توسعه روزافزون صنعت امور مالی غیر متمرکز، کشورهای جهان صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده اند. در این میان کامبوج که در جنوب شرق آسیا قرار دارد، پلتفرم جامعی را برای معاملات ارزهای دیجیتال به صورت رسمی راه اندازی کرده است. این پلتفرم جامع در بستر بلاک چین راه اندازی شده است.

پلتفرم جامع کامبوج برای انتقال وجوه و یا پرداخت های مالی در سطوح بین بانکی راه اندازی شده است

به گفته مقامات ارشد بانک مرکزی کامبوج این پلتفرم جامع برای انتقال وجوه و یا پرداخت های مالی در سطوح بین بانکی ایجاد و به صورت رسمی راه اندازی شده است. این پلتفرم جامع بین بانکی به شهروندان کامبوجی کمک می کند تا با سهولت و امنیت بیشتر معاملات بانکی خود را انجام دهند. پلتفرم جامع بین بانکی کامبوج این امکان را برای شهروندان این کشور ایجاد کرده است تا بدون نیاز به پرداخت کارمزد شبکه و هزینه های اضافی، قبوض خود را به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

پلتفرم جامع معاملات بین بانکی کامبوج سطح رفاه مدنی را در این کشور ارتقا خواهد داد

چئا سری، رئیس کل بانک مرکزی کامبوج در مصاحبه خود در حین معارفه پلتفرم جامع بین بانکی این کشور ابراز امیدواری کرد که این پلتفرم جامع معاملاتی سطح رفاه مدنی در کشور کامبوج را ارتقا دهد و از شیوع و انتشار گسترده ویروس کرونا در دراز مدت جلوگیری کند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی کامبوج، شهروندان این کشور می توانند با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی پلتفرم جامع بین بانکی کامبوج، بدون نیاز به ملاقات های حضوری، نسبت به سپرده گذاری، واریز، برداشت، ارسال و یا دریافت انواع وجوه مالی اقدام کنند.

بانک مرکزی کامبوج تصریح کرد که پلتفرم جامع معاملات بین بانکی این کشور، رهیافتی از ارز دیجیتال بانک مرکزی نخواهد بود، بلکه صرفاً ابزری برای تسهیل پرداخت های الکترونیکی محسوب می شود.

با این اوصاف صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به بحث داغ این روزهای صنعت امور مالی غیر متمرکز تبدیل شده است. بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی جهان با ارائه طرح های پژوهشی و اجرایی در صدد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هستند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته