جمعه 10 فروردین 1403

پرو در راستای اصلاح قانون اساسی صنعت امور مالی غیر متمرکز

قانونگذاران پرویی در راستای تنظیم بازار رمزارزها و نظارت بر صنعت امور مالی غیر متمرکز در حال بررسی ابعاد حقوقی و قضایی مرتبط با تکنولوژی بلاک چین و چگونگی نهادینه سازی آن در ابعاد کلان ملی هستند.

کشور پرو در حال بررسی صنعت امور مالی غیر متمرکز است تا بتواند این صنعت نوظهور و و به پیرو آن بازارهای رمزارز را در ذیل قوانین حقوقی و قضایی قرار دهد.

یکی از اعضای کنگره پرو در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد علیرغم همه گیری و شیوع جهانی ویروس کرونا، مطالعه و پژوهش بر سر چگونگی عملکرد صرافی های رمزارز کماکان ادامه خواهد داشت. کشور پرو در حال بررسی صنعت امور مالی غیر متمرکز است تا بتواند این صنعت نوظهور و و به پیرو آن بازارهای رمزارز را در ذیل قوانین حقوقی و قضایی قرار دهد.

سرخیو اسپینوزا، مقام ارشد واحد اطلاعات مالی پرو در مصاحبه اخیر خود به ضرورت قانونگذاری در صنعت رمزارزها اشاره کرد و گفت دامنه حضور دارایی های دیجیتال در اقتصاد پرو باید به دقت مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

بهره مندی از اطلاعات علمی و کاربردی در ارتباط با سطوح اجرایی صنعت امور مالی غیر متمرکز نقش بسزایی در توسعه و نهادینه سازی گسترده رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین ایفا خواهد کرد.

اسپینوزا که در کنگره قانونگذاری و مبارزه با فساد و جرایم مالی صحبت می کرد به دانش پایین شهروندان و قانونگذاران پرویی نسبت به رمزارزها اشاره کرد و گفت عدم بهره مندی از اطلاعات علمی و کاربردی در ارتباط با سطوح اجرایی صنعت امور مالی غیر متمرکز باعث شده است نوآوری های نوظهور و به ویژه تکنولوژی بلاک چین و حیطه رمزارزها بدون هیچ گونه چارچوب نظارتی و قضایی به حال خود رها شوند.

 

شاید پرسیده باشید: بلاک چین چیست؟!

 

ایجاد چارچوب های قضایی و الزام های حقوقی می تواند به مراتب بازدهی و عملکرد نهادهای مالی را ارتقا دهد..

اسپینوزا در ادامه از ضرورت قانونگذاری در صنعت رمزارزها صحبت کرد و گفت ایجاد چارچوب های قضایی و الزام های حقوقی می تواند به مراتب بازدهی و عملکرد نهادهای مالی را ارتقا دهد.

گنگره جمهوری پرو اخیراً طی تصویب قانون اساسی اعلام کرد ایجاد یک سامانه جامع پرداخت الکترونیکی باید در دستور کار هیئت دولت و مراجع کلان فناوری این کشور قرار بگیرد. پرو همواره موضع باز و گشوده ای در قبال رمزارزها اتخاذ کرده است و ما شاهد بوده ایم که تکنولوژی بلاک چین و مشتقات صنعت امور مالی غیر متمرکز در این کشور آمریکای جنوبی همواره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داشته است.

منبع: کوین تلگراف.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته