جمعه 31 فروردین 1403

کانادا در یک قدمی دلار دیجیتال

معاون بانک مرکزی کانادا معتقد است با توجه به کاهش استفاده از وجه نقد در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، این سازمان باید به زودی ارز دیجیتال خود را عرضه کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتودیلی، «تیموتی لین» معاون رئیس بانک مرکزی کانادا اعلام کرده ارز دیجیتال بانک مرکزی کانادا به زودی عرضه می شود.

وی در یک مصاحبه به نحوه برخورد بانک مرکزی با سیستم پرداخت های دیجیتال  اشاره کرده بود.

البته همه گیری ویروس کرونا چالش های متعدد سیستم مالی را پر رنگ تر کرده است. این چالش ها سبب شده بسیاری از افراد به گزینه های  جایگزین مانندد ارایی های دیجیتال از جمله رمز ارز رو بیاوروند. به گفته لین، کاهش استفاده ازوجه نقد به دلیل شیوع کووید19 بیش از میزان پیش بینی بانک های مرکزی جهان بوده است. در نتیجه این امر بانک هایی مانند بانک مرکزی کانادا  باید هرچه سریع تر یک ارز دیجیتال صادر کنند.

او در ادامه افزود:  در ماه فوریه ما دو سناریو در پیش رو داشتیم. یکی از آنها ناپدید شدن وجه نقد و دوم ظهور ارزهای دیجیتال بود. معتقدم  در 9 ماه گذشته روند تحولات بازار به سمتی است که صدور چنین ارزهایی زودتر ازپیش بینی ها اتفاق می افتد.

 

آخرین اظهارات معاون بانک مرکزی کانادا نشان دهنده  تغییر موضع آن نسبت به ارز دیجیتال بانک مرکزی( CBDC) است.

در ماه اکتبر بانک مرکزی کانادا با انتشار گزارشی به تعدادی از ریسک های پروژه های CBDC اشاره کرد. در همین راستا اشاره شده  بانک ها باید چنین دارایی هایی را با احتیاط بررسی کنند.

در حقیقت قبل از آنکه همه گیری کرونا گسترش یابد، معاون رئیس بانک مرکزی کانادا گفته بود هیچ دلیل وجود ندارد یک ارز دیجیتال با پشتیبانی بانک مرکزی ارائه شود.

سکه نیوز با توجه به اهمیت موضوع، بررسی وضعیت آینده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی( CBDC) و تاثیر آن بر جامعه رمز نگاری را در دست تهیه دارد که در ادامه می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته