پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کاهش شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها به سطح اکتبر 2020

سطح شاخص ترس و طمع رمزارز به 40 واحد کاهش یافته است که نشان دهنده ترس سرمایه گذاران از وضعیت این بازار است. این پایین ترین ارزش شاخص مذکور از سوم اکتبر2020 میلادی تاکنون است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، با توجه به آنکه قیمت بیت کوین به کمتر از 29 هزار دلار کاهش یافته، رویه فعالیت سرمایه گذاران بدتر شده و شاخص ترس و طمع رمزارز(Crypto Fear and Greed Index) به پایین ترین سطح از اکتبر 2020 میلادی تاکنون رسیده است.

در 22 ژانویه 2021 میلادی شاخص مذکور به سرعت کاهش یافت و به 40 واحد رسید و این ترتیب وضعیت بازار از « طمع» به «ترس» رسید. این شاخص در سوم اکتبر2020 میلادی به این میزان رسیده بود.

شاخص ترس و طمع رمزارز مشابه همین شاخص در بازارهای سنتی است و از آن برای اندازه گیری دو احساس متفاوت سرمایه گذاران استفاده می شود که روی بازار تاثیر می گذارد و تمایل آن را به خرید رمزارز را نشان می دهد.

طبق اطلاعات موجود بالاترین سطح ترس نشان می دهد سرمایه گذاران بسیار نگران هستند و این به معنای وضعیتی مناسب برای خرید است. در مقابل هنگامیکه سرمایه گذاران پرطمع می شوند، احتمالا روند در وضعیت اصلاح قرار دارد.

در واقع شاخص ترس و طمع رمزارز قبل از آنکه به 40 واحد برسد در 6 ژانویه به 95 واحد رسید که نشان می دهد سرمایه گذاران نسبت به خرید رمزارز علاقه زیادی نشان داده اند. پس از آن در 8 ژانویه ارزش بیت کوین به 42 هزار دلار رسید و پس از آن روند قیمت این رمزارز در مسیر اصلاح قرار گرفت.

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و ادامه روند اصلاح قیمت آن در روزهای اخیر کارشناسان درباره بازار اظهار نظر کرده اند. اسکات مینرد مدیربخش سرمایه گذاری در موسسه سرویس های مالی گوگنهایم پیش بینی می کند قیمت بیت کوین بیشتر کاهش یابد و به 20 هزار دلار برسد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته