شنبه 8 اردیبهشت 1403

کاهش شدید جرایم رمزارز در سال 2020

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که جرایم مرتبط با رمزارز در سال 2020 به شدت کاهش داشته و تنها 0.34 درصد از کل تراکنش های رمزارزی را شامل می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نیوز بیت کوین، موسسه تحلیل بلاک چین «چینالیسیس» (Chainalysis) یافته های گزارش جرایم رمزارزی سال 2021 خود را هفته گذشته منتشر کرد که حاکی از کاهش شدید تراکنش های مرتبط با جرایم است.

براساس این گزارش، رمزارزها به خاطر ماهیت ناشناس بودن افراد در آن ها و سهولت انتقال پول به هر نقطه از جهان، همچنان برای تبهکاران جذابیت خود را دارند.

اما خبر خوب به گفته چینالیسیس این است که جرایم مرتبط با رمزارز در سال 2020 کاهشی چشمگیر داشت به طوری که فعالیت مجرمانه تنها .034 درصد، معادل 10 میلیارد دلار، از کل تراکنش های این حوزه را دربر گرفت.

این آمار در حالی است که در سال 2019، فعالیت های مجرمانه 2.1 درصد از حجم تراکنش های رمزارزی را به ارزش 21.4 میلیارد دلار به خود اختصاص داده بود.

یکی از دلایل کاهش چشمگیر فعالیت های مجرمانه این بود که در سال 2020 حجم کل فعالیت اقتصادی در حوزه رمزارز نسبت به سال 2019 سه برابر شد.

بازارهای دارک نت سهم دوم را در جرایم رمزارز با ارزش 1.7 میلیارد دلار داشته اند که نسبت به سال گذشته 0.4 میلیارد دلار افزایش داشته است.

7 درصد از کل مبالغ واریز شده به آدرس های تهبکار به ارزش 350 میلیون دلار مربوط به باج افزارها بوده که نسبت به سال پیش 311 درصد افزایش نشان می دهد.

یافته های چینالیسیس در تضاد با اظهارات جنت یلن گزینه پیشنهادی رییس جمهوری جدید آمریکا برای وزارت خزانه داری و کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا درباره جرایم رمزارزی است.

یلن هفته گذشته گفته بود که بسیاری از رمزارزها «اصولا برای تامین مالی غیرقانونی» استفاده می شود. کمی پیش از آن نیز لاگارد اظهار داشته بود که بیت کوین فقط «مقداری تجارت مسخره» و «مقداری هم فعالیت پولشویی کاملا شرم آور» انجام داده است.

اظهارات لاگارد با انتقادهای گسترده ای از سوی فعالان حوزه رمزارز روبرو شد. به ویژه، یک اقتصاددان سرشناس سخنان او را «شنیع» توصیف کرده و گفته بود: ما می دانیم که اکثریت مطلق پولشویی در سراسر جهان با پول رسمی به ویژه دلار آمریکا و یورو انجام می شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته