جمعه 10 فروردین 1403

کاهش قیمت نفت با سقوط تقاضا از سوی هند

قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا موج دوم فاجعه بار ویروس کرونا در هند باعث کاهش تقاضای نفت در آنجا شده و خوش بینی در مورد بازگشت شدید تقاضا در کشورهای پیشرفته و چین در نیمه دوم سال را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئیه با 15 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 66.61 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا برای ماه ژوئن با 10 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 63.48 دلار در هر بشکه رسید.

داده های اولیه نشان می دهد محدودیت های دولت با هدف مهار ابتلا به ویروس در هند باعث کاهش فروش سوخت به سومین مصرف کننده بزرگ جهان در ماه آوریل شده است.

ا. ک. سینگ، رئیس بازاریابی در پالایشگاه Bharat Petroleum Corp گفت به طور کلی تقاضای سوخت حدود 7 درصد از سطح قبل از کووید در آوریل 2019 کاهش یافته است، و افزود که تقاضای هند نزدیک به سطح قبل از کووید در ماه مارس بود.

تحلیلگران انتظار دارند به دلیل محدودیت های بیشتر، تقاضای هند برای سوخت های حمل و نقل شاهد سقوط شدیدتری در ماه مه باشد.

تحلیلگران ING در یادداشتی گفتند: «با توجه به اینکه به نظر می رسد کووید 19 در هند به اوج خود نرسیده است، انتظار داریم در طول ماه ماه مه شاهد نزول بیشتر تقاضای سوخت باشیم.»

روز یکشنبه، یک نهاد پیشرو در صنعت هند از مقامات خواست که فعالیت اقتصادی را کاهش دهند، زیرا سیستم مراقبت های بهداشتی توسط شمار مبتلایان به ویروس از پا در آمده است.

با این حال، در سطح جهانی، انتظار می رود که شروع واکسیناسیون، تقاضای نفت را افزایش دهد، به ویژه در فصل اوج تقاضا یعنی تابستان، که باعث شده است تحلیلگران پیش بینی های خود را برای قیمت برنت برای پنجمین ماه متوالی افزایش دهند.

یک نظرسنجی از 49 شرکت کننده، پیش بینی کرد که هر بشکه برنت در سال 2021 به طور متوسط 64.17 دلار در هر بشکه باشد، این در حالی است که اجماع ماه گذشته 63.12 دلار و میانگین 62.30 دلار برای امسال تا اینجا است.

در بخش عرضه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه آوریل 25.17 میلیون بشکه در روز عرضه کرد که نسبت به ماه مارس 100 هزار بشکه افزایش داشته است، زیرا ایران و سایر تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده اند. تولید اوپک از ماه ژوئن سال 2020 به استثنای فوریه هر ماه افزایش یافته است.

ایران و ایالات متحده در حال مذاکره برای احیای توافق هسته ای هستند که می تواند به ایران اجازه دهد صادرات نفت خود را افزایش دهد.

در ایالات متحده، شرکت های انرژی سکوهای نفت و گاز طبیعی را در هفته گذشته اضافه کردند، که منجر به نهمین افزایش ماهانه متوالی شد، زیرا به گفته بیکر هیوز، بهبود قیمت ها تعدادی از ماشین های حفاری را به چاه ها بازگرداند.

با این حال، طبق گزارش ماهانه دولت در روز جمعه، تولید نفت خام ایالات متحده در ماه فوریه بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به کمترین میزان از اکتبر 2017 رسید.

کد خبر: 1400021301MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته