جمعه 7 اردیبهشت 1403

افزایش ارزش طلا با کاهش سوددهی و رشد مبتلایان به ویروس

به دلیل عقب نشینی سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و نگرانی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت، و بر جذابیت این فلز افزوده شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1773.90 دلار در هر اونس رسید. معاملات در ساعات آسیایی به دلیل تعطیلات رسمی در چین و ژاپن کم بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد افزایش به 1773.90 دلار در هر اونس رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس، گفت: «وضعیت ویروس در ژاپن و هند همچنان یک نگرانی اصلی در میان فعالان بازار است، بنابراین باعث افزایش تقاضا برای دارایی های امن، از جمله طلا می شود.»، و افزود که عقب نشینی سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا به طلا کمک بیشتری می کند .

شاخص 10 ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده پس از رسیدن به بالاترین رقم در نزدیک به دو هفته گذشته در هفته قبل، عقب نشینی کرد. سوددهی کمتر اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

هند روز دوشنبه بیش از 300،000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را برای دوازدهمین روز متوالی گزارش کرد و تعداد کل مبتلایان را به 20 میلیون نفر رساند.

در همین حال، شاخص دلار در مقابل رقبا نزدیک به بالاترین سطح در حدود دو هفته گذشته رسید.

سرمایه گذاران برای دستیابی به سرنخ های بیشتر درباره بهبود در بزرگترین اقتصاد جهان، اکنون منتظر اعلام داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته هستند، از جمله نظرسنجی تولید ISM و ارقام مربوط به حقوق و دستمزد در ماه آوریل.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در یادداشتی گفت: «از نظر فنی، هر اونس طلا دارای مقاومت 1790 دلار است، و پس از آن یک الگوی دو قله و میانگین متحرک 100 روزه در منطقه هر اونس 1800 دلار قرار دارد. حمایت بین 1755 تا 1760 دلار در هر اونس است.»

در جای دیگر، فلز پالادیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 2953.19 دلار در هر اونس رسید، در حالی که جمعه به دلیل نگرانی در زمینه عرضه به بالاترین رقم تاریخی 3007.73 دلار رسیده بود.

هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 25.97 دلار رسید. پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 1204.63 دلار رسید.

کد خبر: 1400021302MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته