جمعه 10 فروردین 1403

کره جنوبی اولین تحقیق دولتی درباره دیفای را منتشر کرد

وزارت علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات کره جنوبی روز جمعه مقاله پژوهشی را درباره دیفای منتشر کرد که اولین تحقیق دولتی در این زمینه به شمار می‌رود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین پیج، گزارش رسانه‌های محلی کره جنوبی حاکی است که وزارت علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات این کشور به همراه آژانس اینترنت و امنیت تحقیقی را تحت عنوان «مقاله پژوهشی درباره اکوسیستم مالی نوآورانه مبتنی بر بلاک چین» منتشر کرد که اولین تحقیق دولتی در جهان در این زمینه است.

امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) به عنوان یکی از موارد استفاده خوب بلاک در بخش مالی ظهور کرد. دیفای فرایند اخذ وام با وثیقه رمزارزی یا سهام‌گذاری را تسهیل کرد. این حوزه که در سال 2020 با ارزش بازار 1 میلیارد دلاری کار خود را شروع کرد، با رشد تقاضا برای توکن های آن توانست به یک اکوسیستم مالی با ارزش بازار 45 میلیارد دلار تبدیل شود.

کره جنوبی به عنوان یکی از رمزارز پسندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که دولت آن در موارد بسیاری اقدام به پذیرش بلاک چین در زمینه های مختلف از جمله امور مالی و آموزشی کرده است. تایید دیفای توسط دولت کره جنوبی نشان دهنده آن است که این فضا که روی اتریوم بناشده با استقبال گسترده از سوی نهادها و دولت ها مواجه خواهد شد.

دیفای در آستانه پذیرش از سوی جریان اصلی

نهادها ورود به فضای رمزنگاری را آغاز کرده اند و بسیاری از آن ها در حال حاضر روی بیت کوین متمرکز هستند، اما همزمان، غول های مالی بیشتری اقدام به پیگیری منافع خود در دیفای کرده اند و آن را به عنوان آینده بانکداری می بینند.

اکوسیستم دیفای همچنین شاهد حملات هکری و کلاهبرداری های بسیاری بوده که مشابه فریبکاری های عرضه اولیه سکه در سال 2017 است. اما با این حال، این اکوسیستم به خوبی توانسته از این کمبودها عبور کرده و یک بازار چند میلیارد دلاری ایجاد کند.

با رشد رویکرد بانک های جریان اصلی به دیفای در امور مالی دیجیتال، سال 2021 می تواند یک نقطه عطف در بسیاری از پروژه های دیفای باشد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته