سه‌شنبه 28 فروردین 1403

گری جنسلر، یک قدم نزدیک تر به ریاست SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همیشه وقتی حرف از بازار ارزهای دیجیتال در این کشور می شود، نقش اصلی را بازی می کند. رئیس سابق این کمیسیون، جی کلیتون، فعالیت های متقلبانه ای را در این زمینه (ارز های دیجیتال) سرکوب کرده است اما هیچ حرکتی را که موجب رشد و توسعه صنعت شود، انجام نداده است. با این حال، کمیته بانکی سنا به نفع گری جنسلر، نامزد انتخابی جو بایدن برای ریاست این کمیسیون رای داده است و این ممکن است اوضاع را تغییر دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، طبق اعلام رسمی، هیأت مذکور با رای 14-10 به نفع این رئیس سابق کمیسیون تجارت آتی کالا (CFTC) رای مثبت داد. جنسلر یک قدم دیگر به ریاست نزدیک شده است و در حال حاضر برای حکم نهایی به صحن سنا می رود.


ارز دیجیتال چیست؟


این نامزدی همچنین توسط سینتیا لومیس، سناتور وایومینگ، و یکی از هواداران رمزارز، پشتیبانی شد، که معتقد است جنسلر به دلیل تعهد خود به نوآوری مالی کاندیدای ایده آل است.

هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ حکم گذاری ارائه نشده است، اما تخمین زده شده است که این اتفاق ممکن است در اواخر روز سه شنبه رخ دهد. از هم اکنون، SEC تحت نظارت رئیس وقت، آلیسون هرن لی، باقی می ماند تا زمانی که نامزدی جنسلر توسط سنا تایید شود.

آیا جنسلر هوادار رمزارز است؟

این اعلامیه چند روز پس از جلسه رای اعتماد جنسلر در تاریخ 2 مارس اعلام شد. وی در پاسخ به سوالات مربوط به تقاطع نوآوری و رگولاتوری، به نفع ارزهای دیجیتال صحبت کرد و حتی آنها را یک کاتالیزور برای تغییر خواند. علاوه بر این، وی گفت که SEC باید بر روی حذف کلاهبرداری و فعالیت های متقلبانه تمرکز کند تا بازار ارزهای دیجیتال را به مکانی امن برای سرمایه گذاران، که یکی از اصلی ترین وظایف این نهاد است تبدیل کند.

جنسلر قبلاً در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما برای ریاست بر CFTC منصوب شده بود و از سال 2009 تا 2014 در آنجا خدمت می کرد. در آن زمان، او گفته بود که ارزهای دیجیتال باید رگولاتوری شوند تا این صنعت به پتانسیل کامل خود برسد. وی اظهار داشت که این امر به سود علاقه مندان به رمزارز با توجه به مشکلاتی مانند دستکاری در بازار و از دست دادن کلیدهای خصوصی است.

در یک مصاحبه، جنسلر به کوین دسک گفت: «اینکه پتانسیل این فناوری می تواند یک کاتالیزور برای تغییر باشد واقعی است. من همچنان علاقه مند به نوآوری ساتوشی در ایجاد انگیزه هستم، چه مستقیم و چه غیرمستقیم به عنوان یک کاتالیزور.»

جامعه ارزهای دیجیتال از انتخاب جنسلر به عنوان رئیس جدید SEC هیجان زده هستند و بازار ارزهای دیجیتال پس از انتشار این اخبار تقریباً 3 درصد جهش کرد. رئیس سابق CFTC تجربه زیادی در بازارهای مالی دارد و در گلدمن ساکس کار کرده و بین سالهای 1997 و 1999 به عنوان دستیار وزیر خزانه داری برای بازارهای مالی فعالیت کرده است.

کد خبر: 1399122107MGMMMH

مطالب مرتبط:

انتشار چهارچوب آینده رگولاتوری رمزارز توسط SEC

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته