پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مشارکت 220 شرکت در پروژه بلاک چین جی‌پی مورگان چیس

شرکت جی‌پی مورگان چیس پس از آغاز به کار بلاک‌چین اختصاصی خود در سال 2017، اکنون با مشارکت 220 شرکت روی این پلتفرم همکاری می‌کند.

شرکت جی‌پی مورگان چیس 220 شرکت، استارتاپ و سازمان مالی را به پروژه «شبکه اطلاعات بین بانکی» (IIN) خود اضافه کرده است. این پروژه که در سال 2017 به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود از زیرساخت Quorum قدرت گرفته است که خود شرکت جی‌پی مورگان، آن را بر اساس اتریوم ایجاد کرده است.

هدف IIN افزایش سرعت پردازش پرداخت‌های بین‌المللی است و به زودی استیبل‌ کوینی به نام JPM Coin را صادر خواهد کرد یکه یک دلار آمریکا به ازای هر توکن پشتوانه دارد. انتظار می‌رود که این پروژه در اواخر سال 2019 وارد فاز آزمایشی خود شود.

جان هانتر، مدیر واحد تسویه حساب این شرکت به روزنامه فایننشال تایمز گفته است که این بانک می‌خواهد کارکردهای IIN را افزایش دهد.

به گفته او: «اولین کاربرد این سیستم، بررسی تحریم‌ها بود ولی اکنون می‌خواهیم به حوزه تسویه حساب‌ها بیشتر توجه داشته باشیم.

به گفته فایننشال تایمز، IIN همچنین محیط تستی در اختیار استارتاپ‌های فین‌تک قرار خواهد داد تا بتوانند از این شبکه استفاده کنند و کاربردهای نوآورانه‌ای برای آن ارائه دهند. این محیط تست به توسعه‌دهندگان دسترسی به ابزارهایی مثل ارسال پیام امن، ثبت کردن فایل و مدل‌سازی داده‌ها می‌دهد.

به این ترتیب، بسیاری از چالش‌های توسعه‌دهنده‌ها حذف می‌شود و آن‌ها می‌توانند به کارهای اصلی خود بپردازند.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته