سه‌شنبه 28 فروردین 1403

نقش استارتاپ ها در افزایش رونق رمزارزها

بانک مرکزی باهاما قصد دارد توکن اختصاصی خود را با کمک شرکت NZIA ایجاد کند و نقش استارتاپ ها  در این میان نقش مهمی خواهند بود.

جو جی، مدیر عامل شرکت پردازش پرداخت NZIA Ltd می‌گوید، استارتاپ های کشور باهاما باید نقشی پیشرو در توسعه پروژه Sand Dollar داشته باشند.

این پروژه قصد دارد توکنی برای ارز فیات بانک مرکزی باهاما (CBOB) ایجاد کند که قرار است امسال در منطقه Exuma در این کشور آغاز به کار کند.

از نظر جو، مشارکت بانک‌های محلی، شرکت‌های کوچک و متوسط و کارآفرین‌ها در پیاده‌سازی این پروژه و فراگیر شدن توکن جدید، نقشی حیاتی خواهد داشت. او معتقد است که راه‌حل‌های ارائه شده توسط استارتاپ‌های نوآور نیز به همین اندازه در پیش بردن توکن‌های دیجیتال اهمیت دارد:

«ما سیستم بک اند این پروژه را طراحی و پیاده‌سازی خواهیم کرد و فرانت اند آن را در اختیار کارآفرین‌های محلی، استارتاپ‌های فناور و دیگر سازمان‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند خدمات جدیدی روی این پلتفرم ایجاد کنند. از نظر ما، این کار تأثیر زیادی در مشارکت دادن جامعه کاربران خواهد داشت.»

همانطور که قبلا گزارش شده بود، بانک مرکزی باهاما، چند روز گذشته قراردادی با NZIA امضا کرد تا این توکن را ایجاد کند. نقش استارتاپ ها در اینجا مشخص خواهد شد.

بانک مرکزی باهاما برنامه‌های خود برای استفاده از فناوری‌های بلاک چین و رمزارز را برای اولین بار در کنفرانسی در سال 2018 بیان کرده بود. معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد این کشور، پیتر ترنکوئست، در رابطه با اهمیت ارزهای دیجیتال برای این کشور جزیره‌ای، اینگونه می‌گوید:

«ایجاد ارز دیجیتال در باهاما اهمیت زیادی دارد زیرا بانک‌های تجاری بزرگی در این منطقه دست به تعدیل نیرو زنده‌اند یا از کشور ما خارج شده‌اند و جزیره‌های زیادی دسترسی به خدمات بانکی ندارند. ما به عنوان کشوری جزیره‌ای که حمل‌ونقل در آن هزینه و دردسرهای زیادی دارد، باید بتوانیم خدمات مالی را به صورت دیجیتال و امن ارائه دهیم.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته