جمعه 10 فروردین 1403

استخراج بیت کوین مجددا به سودآوری رسید

استخراج بیت‌کوین مجددا بعد از نزولی بودن بازار به مدت شانزده ماه، سودآور شده است و احتمالاً تا یک سال آینده اینگونه خواهد بود.

به گفته الکس کروگر، اقتصاددان و تحلیل‌گر بازار، نقطه سربه‌سر برای استخراج بیت‌کوین در حال حاضر حدود 3550 دلار است.

قیمت بیت‌کوین در بازارهای اصلی حدود 5260 دلار است و در این شرایط استخراج هر بلاک بیت‌کوین سود بسیار خوبی خواهد داشت.

صعودی شدن بازار

کروگر در محاسبات خود قیمت برق را 0.055 دلار به ازای هر کلیووات ساعت در نظر گفته است ولی این مبلغ در مناطق جغرافیایی مختلف، ثابت نیست.

برای نمونه کوین‌گیک در گزارش سال گذشته خود، قیمت هر کلیووات ساعت برای استخراج رمزارزهای مبتنی بر اثبات کار مثل بیت‌کوین را 0.073 دلار اعلام کرده بود. در صورتی که این عدد صحیح باشد، نقطه سربه‌سر استخراج بیت کوین مجددا بالاتر خواهد رفت. به این ترتیب، اگر فرض کنیم قرار به استخراج BTC باشد (نه BSV) هزینه استخراج هر بلوک بیت‌کوین 3580 دلار خواهد شد.

کوین‌گیک در حال مذاکره است که تجهیزات استخراج خود (62 هزار واحد 960k TH/s) و دیگر دارایی‌هایش (مثل دامین coingeek.com) به قیمت 45.5 میلیون دلار بفروشد.

استخراج بیت‌کوین مجددا به سودآوری رسید
استخراج بیت‌کوین مجددا به سودآوری رسید

در نیمه دوم 2018 و به ویژه در ماه‌های انتهایی آن، هزینه استخراج بیت کوین مجددا از قیمت واقعی آن بیشتر شد ولی بسیاری از افراد و سازمان‌هایی که کار استخراج انجام می‌دادند مجبور شدند به فعالیت خود ادامه دهند چون این سازمان‌ها معمولاً قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های برق دارند، هزینه زیادی برای خرید تجهیزات ASIC انجام می‌دهند و سیلوهای بزرگی را برای استقرار تجهیزات خود اجاره می‌کنند.

منبع : ccn

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته