چینی‌ها به دلیل نگرانی در مورد آینده واحد پول این کشور، بی‌اعتمادی به دولتشان و سودآوری بیت‌کوین در کوتاه‌مدت، به استفاده از این رمزارز روی آورده‌اند و این دلایل باعث ایجاد محبوبیت بیت‌کوین در چین شده‌است.

بدون شک از زمان به وجود آمدن رمزارزها تا به امروز، بیت‌کوین معروف‌ترین و پرکاربردترین دارایی دیجیتال این صنعت بوده است به طوری که بیش از 50 درصد ارزش این بازار را در اختیار دارد.  

جویس یانگ، بنیان‌گذار مؤسسه تحقیقاتی Global Coin Research، به تازگی در مورد اثر بیت‌کوین در چین و جذابیت آن برای افراد این کشور صحبت کرده است.

او در جدیدترین شماره پادکست Off the Chain، اشاره کرد که جذابیت بیت‌کوین برای افراد عمومی به این خاطر است که فکر می‌کنند می‌توانند از طریق آن سودی زیاد و بدون زحمت به دست آورند. به اعتقاد او، بیت‌کوین راهکاری است که مکانیزم‌های کنترل سرمایه در بازار را دور می‌زند و به افراد اجازه می‌دهد بدون مشکلات حاکمیتی متعدد، به سراسر جهان پول منتقل کنند.

از نظر یانگ، یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت بیت‌کوین در چین این است که افراد این کشور به دولت خود اعتماد ندارند. آن‌ها در مورد آینده یوآن نگران هستند و فکر می‌کنند که این واحد پولی فیات در جهان آینده، جایگاهی نخواهد داشت.

جویس یانگ ادعا کرد که جوان‌های چینی طی دهه‌های گذشته شاهد بی‌ثباتی بازار، فعالیت‌های مالی غیرقانونی و گزارش نشدن تخلف‌های مالی مهم در این کشور بوده‌اند که باعث به وجود آمدن بحران‌های داخلی شده است. بنابراین آن‌ها تمایل دارند که پول خود را به واحد پولی باثبات مثل دلار تبدیل کنند.

به علاوه، 85 درصد از جمعیت چین به تراکنش‌های دیجیتال از طریق علی‌پی و وی‌چت عادت دارند و همین باعث می‌شود که انگیزه استفاده از بیت‌کوین کاهش پیدا کند ولی نابرابری درآمدی در چین این عامل را خنثی کرده است زیرا اکثر مردم به بیت‌کوین به عنوان راهی برای کسب سود زیاد در کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند.

منبع : ambcrypto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here