ورود شرکت راکوتن ، بزر‌گ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک ژاپن  به دنیای رمزارز علاوه بر نشان دادن پتانسیل‌های بالای بازار، آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد.

شرکت راکوتن بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک ژاپن است که 102 میلیون کاربر دارد و چهاردهمین شرکت اینترنتی بزرگ دنیا از لحاظ درآمد سالانه است. این شرکت به تازگی ورود خود به بازار رمزارزها را به طور رسمی اعلام کرده است.  

پلتفرم Rakuten Wallet شرکت راکوتن

شرکت راکوتن با ارائه بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که به زودی پلتفرم Rakuten Wallet را ارائه خواهد کرد که به عنوان یک پلتفرم تبادل رمزارز فعالیت خواهد کرد. به علاوه این شرکت در حال پیاده‌سازی برنامه‌ای موبایلی با قابلیت واریز و برداشت رمزارز است.

راکوتن معتقد است که استفاده از رمزارزها در بلندمدت رشد خواهد کرد ،طبق گزارش‌های موجود، شرکت راکوتن ماه گذشته توانسته مجوز فعالیت در بورس رمزارز ژاپن را از آژانس خدمات مالی این کشور دریافت کند.

شرکت راکوتن به دنیای رمزارز وارد شد
شرکت راکوتن به دنیای رمزارز وارد شد

گفته می‌شود که Rakuten Wallet از مدل پلتفرم Everybody’s bitcoin استفاده کرده است. شرکت راکوتن در سال 2018 این پلتفرم را به مبلغ 2 میلیون دلار خریداری کرده بود.

راکوتن معتقد است که در درازمدت میزان استفاده از رمزارزها در فروش آنلاین، فروش آفلاین و پرداخت‌های همتا به همتا بیشتر خواهد شد و به این ترتیب ورود به این حوزه برای این شرکت اهمیت زیادی دارد. در بیانیه این شرکت آمده است:

در حوزه‌هایی از جمله فروش آنلاین، فروش آنلاین و تراکنش‌های همتا به همتا، گستره نفوذ سیستم‌های مبتنی بر رمزارز افزایش پیدا خواهد کرد. برای اینکه بتوانیم خدمات پرداخت رمزارز را با کارایی مناسب در اختیار کاربرانمان قرار دهیم، باید قابلیت خرید و فروش این نوع ارزها را داشته باشیم.

راکوتن در گذشته اعلام کرده بود که ساختار شرکت خود را ترمیم خواهد کرد و کارکنان Everybody’s bitcoin را در پروژه Rakuten Wallet ادغام خواهد نمود.

دلیل اهمیت این اقدام

راکوتن می‌توانست به راحتی وظیفه پیاده‌سازی سیستم پرداخت رمزارز و ادغام آن با سیستم موجودش را به یکی از شرکت‌های ژاپنی فعال در این زمینه واگذار کند. برای نمونه Bic Camera به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دستگاه‌های الکترونیکی در ژاپن است در سال 2017 شراکتی استراتژیک را با bitFlyer آغاز کرد تا بتواند از مشتریان خود بیت‌کوین دریافت کند.

Bic Camera به وب سایت Bitcoin.com گفته است که طی دو سال گذشته تعداد کاربران ژاپنی این رمزارز به تدریج افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که برای Bic Camera قابل پیش‌بینی نبوده است.

مدیر روابط عمومی Bic Camera در بیانیه‌ای گفته است:

وقتی Bic Camera سیستم پرداخت بیت‌کوین خود را در فروشگاه‌هایش نصب کرد، انتظار داشتیم که بیشتر مشتری‌های خارجی تمایل به استفاده از آن داشته باشند ولی به تدریج متوجه شدیم که بیت‌کوین محبوبیت زیادی دارد.  پس از مدتی دولت ژاپن استفاده بیت‌کوین را قانونی اعلام کرد و ما از آن زمان به بعد، با خیال راحت، بیت‌کوین را به عنوان یکی از روش‌های رسمی پرداخت در فروشگاه‌هایمان تبلیغ کردیم.

برای راکوتن منطقی است که دو میلیون دلار برای خریداری پلتفرم پردازش تراکنشی صرف کند و کارمندان آن را به استخدام خود در آورد تا مجبور نباشد تمام اطلاعات تراکنش‌های خود را از طریق پلتفرم دیگری پردازش کند.

بیش از صد میلیون کاربر برای خرید محصولات مختلف از راکوتن استفاده می‌کنند و اگر راکوتن بخواهد برای پرداخت بیت‌کوین از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت کمک بگیرد، مجبور است هزینه زیادی به آن شرکت پرداخت کند.

شرکت راکوتن به دنیای رمزارز وارد شدشرکت راکوتن به دنیای رمزارز وارد شد

اگر راکوتن در آینده تصمیم بگیرد که رمزارزهای مختلفی را از کاربران خود قبول کند و پلتفرم کاملی برای پردازش تراکنش‌های لازم داشته باشد، می‌تواند منبع درآمدی جدیدی برای خود ایجاد کند و از کاربرها هزینه پردازش دریافت کند.

نکته مهم‌تر این است که پلتفرم رمزارزی که توسط شرکت فناوری معتبری مدیریت شود، جذابیت زیادی برای کاربران عادی و تازه‌واردها خواهد داشت و می‌تواند فرصتی چندین میلیارد دلاری برای این شرکت در آینده باشد.

برای نمونه، Coinbase در سال 2018 توانست یک دور سرمایه جدید به مبلغ 300 میلیون دلار را با ارزش 8 میلیارد دلاری جذب کند و گفته می‌شود که Kraken حدود 4 میلیارد دلار ارزش دارد.

افزایش اعتبار پلتفرم‌های رمزارز

پس از رخته‌های امنیتی، حمله‌ها و رسوایی‌های مهمی که در زمینه پلتفرم‌های رمزارز در کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، کانادا و سنگاپور به وجود آمد، عموم مردم دید خوبی به نسبت به این حوزه ندارند و این شرایط علیرغم تلاش‌هایی است که شرکت‌هایی مثل Gemeni برای افزایش شفافیت و امنیت و ایجاد قوانین در این حوزه کرده‌اند.

ورود یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های دنیا به این حوزه می‌تواند اعتماد مردم به پلتفرم‌های رمزارز و بازار آن را افزایش خواهد داد.

منبع: cryptoslate

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here