پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بلاک چین Quorum، شبکه‌ی منتخب Azure Cloud

شرکت مایکروسافت، غول نرم‌افزاری جهان، بلاک چین Quorum متعلق به JPMorgan را به عنوان بلاک چین منتخب خود برای بستر Azure Cloud انتخاب کرده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که بلاک چین Quorum متعلق به شرکت جی‌پی مورگان را به عنوان بلاک چین منتخب خود برای بستر Azure Cloud به مشتریانش ارائه خواهد داد.

مایکروسافت از طریق بستر نرم‌افزاری Azure Cloud بلاک چین خصوصی JPM که مبتنی بر اتریوم است را به سازمان‌های مختلف ارائه خواهد داد. این دو سازمان بعد از امضای تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه، ابراز امیدواری کرده‌اند که در آینده همکاری‌های بیشتری انجام دهند.

به این ترتیب، Quorum اولین فناوری دفتر کل توزیع‌ شده‌ای خواهد بود که از طریق Azure Blockchain Service ارائه خواهد شد و به مایکروسافت و JPM اجازه خواهد داد بلاک چین‌های متعددی را روی محیط ابری پیاده‌سازی کنند.

عمر فاروق، مدیر واحد جهانی بلاک چین شرکت JPM در بیانیه‌ای اعلام کرده است که Quorum در چهار سال گذشته با موفقیت به فعالیت خود ادامه داده است و اکنون همکاری با Azure به قدرت آن اضافه خواهد کرد.

بلاک چین Quorum در Xbox

از Quorum در برنامه‌های بلاک چین مایکروسافت و JPM و همچنین شبکه اطلاعات بین‌بانکی (IIN) استفاده خواهد شد. علاوه بر آن، این بلاک چین در زمینه ارائه JPMCoin و امتیازهای Xbox نیز کاربرد خواهد داشت.

هر دوی این شرکت‌های می‌توانند با این مشارکت، نیازهای جامعه مشتری‌ها و توسعه‌دهندگان خود را رفع کنند. مایکروسافت عمده مسئولیت مهندسی این سیستم را به عهده خواهد گرفت.

به گفته پگی جانسون، معاون ارشد توسعه کسب‌وکار مایکروسافت:

«پس از آغاز این همکاری مشتری‌های Azure با سادگی بیشتری به Quorum دسترسی خواهند داشت. در دنیای کنونی تحول دیجیتال از مرزهای سازمان‌ها فراتر رفته است و شرکت‌ها به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که بتوانند بدون نگرانی امنیتی، فرآیندها و داده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند».

هنوز مشخص نیست که پس از این اقدام، بلاک چین Quorum از JPM جدا خواهد شد یا هنوز به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه آن فعالیت خواهد کرد. از حدود یک سال پیش شایعه‌های مبنی بر مستقل شدن Quorum و تبدیل شدن آن به یک شرکت مجزا شنیده می‌شوند.  

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته