جمعه 10 فروردین 1403

قانون مند کردن صنعت رمزارز در مجلس برزیل

مجلس نمایندگان برزیل که در واقع مجلس عوام این کشور به حساب می‌آید، کمیسیونی متشکل از 34 عضو ایجاد خواهد کرد تا قوانین جدیدی برای استفاده از رمزارزها و ارزهای دیجیتال در این کشور وضع کند.

رئیس مجلس نمایندگان برزیل دستور تشکیل کمیسیونی برای رسیدگی به مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور را داده‌ است. قانون مند کردن صنعت رمزارز در دستور کار قرار گرفته است.

مجلس نمایندگان (Chamber of Deputies) برزیل یک نهاد قانون گذاری فدرال و در واقع مجلس عوام کنگره ملی برزیل است. این مجلس شامل نمایندگان منتخب ایالت‌های برزیل است و در دوره‌های چهار ساله تشکیل می‌شود. مجلس نمایندگان پیشنهادهایی برای حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مانند آموزش، بهداشت، حمل و نقل و مسکن را مورد بحث و تصویب قرار می‌دهد.

رودریگو مایا، رئیس این مجلس، در روز ۳۰ ماه می درخواست ایجاد کمیسیون ویژه‌ای برای ارائه نظر درباره لایحه ۲۳۰۳/۲۰۱۵ را داد که هدف آن تنظیم قوانین برای بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال در برزیل است.

طبق قوانین داخلی مجلس عوام، این کمیسیون از ۳۴ عضو تشکیل خواهد شد. همچنین در این درخواست اعلام شده که معاون فدرال Aureo Ribeiro دو پروژه در رابطه با مقررات ارزهای دیجیتال ارائه کرده‌ است.

در اوایل این هفته فرناندو فورلان، رئیس انجمن رمزارز و بلاک چین برزیل، با نمایندگان این صنعت و مقامات دفتر دادستان‌ کل، بانک مرکزی، اداره دارایی و مالیات و شورای کنترل فعالیت‌های مالی برزیل ملاقاتی داشت.

هدف این نشست بررسی راهکارهای به رسمیت شناختن صنعت کریپتو و بلاک چین در برزیل و اعمال قوانین کارگروه  اقدام مالی (FATF) در زمینه رمزارزها بود. نسخه نهایی قوانین تصویب به طور رسمی در جلسه وزرای دارایی در اجلاس G20 که در ۲۰ ژوئن در ژاپن برگزار می‌شود، ارائه خواهند شد و شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۱ فرصت دارند تا با قوانین هماهنگ شوند. قانون مند کردن صنعت رمزارز می تواند به نفع همگی باشد.

همچنین، اداره مالیات برزیل در همین ماه قانون مالیاتی جدیدی برای رمزارزها منتشر کرد. براساس قوانین جدید، معاملات رمزارزی که با مبلغ بیش از ۳۰،۰۰۰ رئال (۷،۶۰۰ دلار) انجام شوند، باید به صورت ماهیانه گزارش شود و نحوه انجام تراکنش (از طریق صرافی‌های برزیلی، خارجی یا همتا به همتا)  باید در این گزارش ذکر گردد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته