شنبه 1 اردیبهشت 1403

چین در زمینه پروژه‌های بلاک‌چین در جهان پیشرو است

بنا بر گزارش وبگاه اخبار انگلیسی چین (China.org.cn) در تاریخ ۲ آوریل، در حال حاضر چین در زمینه پروژه‌های بلاک‌چین در جهان پیشرو است. بنا بر گزارش این خبرگزاری در حال حاضر ۲۶۳ پروژه مرتبط با بلاک‌چین در چین در حال اجرا است که این رقم شامل ۲۵ درصد کل پروژه‌های بلاک‌چین جهان است.

لی کیلی (Li Qilei) مدیر ارشد فناوری تکنولوژی کیلیان (Qulian Technology) در در زمینه توسعه پلت‌فرم بلاک‌چین، اعلام کرد که بخش مالی این پروژه، بزرگ‌ترین کاربرد تکنولوژی بلاک‌چین به خصوص در زمینه ایمن سازی دارایی بانک‌ها است.

کریس چرچ (Chris Church)، مدیر ارشد توسعه کسب و کار دیجیتال در آمریکا، در زمینه لزوم انجام کسب‌وکار در چین و نزدیک چین بارها صحبت کرده است. این کمپانی همچنین با هونگ کونگ اکسچنجز اند کلیرینگ (HKEX) مشارکت دارد. چرچ اعلام کرد یکی از دلایلی که هونگ کونگ اکسچنجز اند کلیرینگ برای ما بسیار مهم است، موقعیت آن به عنوان دروازه ورود به بازار چین است.

سال گذشته سازمان مالکیت معنوی جهانی گزارش کرد که بیشتر ثبت اختراعات مرتبط با بلاک‌چین از کشور چین بوده است. داده‌هایی که توسط تامسون رویترز از سازمان اختراعات جهانی جمع آوری شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از ۴۰۶ اختراع ثبت شده در سال ۲۰۱۷ از چین بوده است. این کشور ۲۵۵ اختراع ثبت کرده و در رده‌های بعدی آمریکا با ۹۱ و استرالیا با ۱۳ اختراع در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در سال گذشته ثبت اختراعات در این حوزه سه برابر شده است. کمپانی‌ها با سرعت زیادی در حال توسعه ایده‌ها و اختراعات خودشان هستند و سرعت آن‌ها حتی فراتر از بازار واقعی است.

کمپانی‌های چینی شش اختراع از نه اختراع برتر بلاک‌چین بین سال‌های۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را به نام خود ثبت کرده اند که توسط توسعه تکنولوژی پکن (Beijing Technology Development) هدایت شده‌اند. علاوه بر اینکه کمپانی‌ها با ثبت این اختراعات سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کرده‌اند، دولت چین نیز در این زمینه علاقه زیادی نشان می‌دهد. دولت چین خبر از ایجاد یک مرکز توسعه بلاک‌چین می‌دهد.

اخیرا کمپانی کشتی سازی چین با بانک شانگهای قراردادی امضا کرد که بر طبق آن تلاش خواهد کرد، تکنولوژی بلاک‌چین را در زمینه مالی رده‌های بالای تأمین کننده کمپانی خود اعمال کند.

هفته گذشته از یک پروژه چند ساله به نام نقشه عملی ترفیع توسعه زیرساخت انتقالات در استان جیانگسو بهره‌برداری شد. در این پروژه مقامات محلی می‌توانند از بلاک‌چین برای بهبود نقل و انتقالات محلی استفاده کنند و در نتیجه آلودگی هوا را کاهش و کیفیت حمل و نقل را افزایش دهند.

از اینترنت اشیا و داده‌های کلان نیز در اجرای این پروژه استفاده شده است. چند هفته پیش شنژن اعلام کرد در حال ایجاد اولین بزرگ‌راه الکترونیکی چین است که با تکنولوژی بلاک‌چین کار می‌کند.

استفاده از بلاک‌چین در این ابعاد در چین موضوع تازه‌ای نیست. کشور چین در سطح محلی و ملی از تکنولوژی بلاک‌چین در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌کند.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته