سه‌شنبه 28 فروردین 1403

ارز رنمینبی چین به رمزارز تبدیل می‌شود

به نظر می‌رسد مقامات چینی به پروژه‌های بلاک‌چین علاقه‌مند شده‌اند، اما قصد دارند با تبدیل ارز رنمینبی به رمزارز، کنترل را خودشان در دست بگیرند.

دونالد تپ‌اسکات رئیس هیأت مدیره موسسه تحقیقات بلاکچین، در مصاحبه‌ای گفت که ارز رنمینبی چین (RMB) به رمزارز تبدیل خواهد شد.

تپ‌اسکات در این مصاحبه اعلام کرد به تازگی یکی از سران ارشد حذب کمونیست چین در جلسه‌ای به نقل از رئیس‌جمهور چین گفته است که بلاک‌چین یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها برای آینده این کشور به حساب می‌آید.

تپ‌اسکات همچنین گفته که چین علاوه بر ممنوع کردن فعالیت صرافی‌های رمزارز، به دنبال این است که استخراج رمزارز را نیز ممنوع کند. او می‌گوید:

نیازی به ممنوع کردن صرافی‌ها و استخراج رمزارز نیست زیرا تا 20 سال آینده کسی از بیت‌کوین در چین استفاده نخواهد کرد. مردم چین از RMB استفاده خواهند کرد ولی RMB تا آن زمان خودش به نوعی رمزارز تبدیل خواهد شد. بانک مرکزی چین آن را به ارزی دیجیتال تبدیل خواهد کرد.

تپ‌اسکات در پاسخ به سوالی مربوط به فعالیت صرافی‌های توزیع شده در چین گفت که این صرافی‌ها می‌توانند در چین فعالیت کنند ولی دولت مخالفتی جدی با ارزهای دیجیتال دارد و می‌خواهد کاربرد آن‌ها را کاهش دهد.

تپ‌اسکات معتقد است که صرافی‌های توزیع شده در نهایت بر صرافی‌های متمرکز غلبه خواهند کرد زیرا شفافیت بیشتری دارند و می‌توانند جلوی رفتارهای نادرست را بگیرند. به گفته او، تمام دارایی‌ها از جمله دارایی‌های سنتی مثل اوراق بهادار در نهایت به سمت صرافی‌های غیرمتمرکز هدایت خواهند شد.

مدت‌هاست که مسئولان چین در مورد ممنوع کردن استخراج رمزارز صحبت می‌کنند. گفته می‌شود که کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) استخراج رمزارز را در فهرست فعالیت‌هایی قرار داده است که می‌خواهد ممنوع اعلام کند زیرا «شرایط تولید امن ندارد، منابع زیادی را هدر می‌دهد و محیط‌زیست را آلوده می‌کند».

با این وجود چین هنوز نقش‌آفرین بزرگی در بازار بیت‌کوین است و بزرگ‌ترین مراکز استخراج بیت‌کوین این کشور در اختیار سازمان‌های محلی قرار دارند. Bitman که یکی از اپراتورهای استخراج رمزارز است، گزارش داده که تا اواسط سال 2018 حداقل 11 ماینینگ فارم در چین وجود داشته و بنابراین برنامه NDRC برای ممنوع اعلام کردن استخراج رمزارز تأثیر اقتصادی بزرگی خواهد داشت.

گفته می‌شود که چین در حال حاضر با داشتن 263 پروژه فعال، بیشترین تعداد پروژه‌های بلاکچین در کل دنیا را دارد و 25 درصد از سهم پروژه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است.

ماه گذشته پروژه‌ای چند ساله به نام «برنامه توسعه زیرساخت حمل‌ونقل» در استان جیانگسو رونمایی شد. طبق این برنامه، بلاکچین یکی از فناوری‌هایی خواهد بود که مسئولان این استان برای بازسازی زیرساخت حمل‌ونقل‌شان استفاده خواهند کرد.  

منبع: cointelegraph

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته