چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آیا روسیه و متحدانش از رمزارزها حمایت می‌کنند؟

 هدف حمایت روسیه از رمزارزها چیست؟ رابطه روس‌ها و کشورهایی مانند بلاروس با رمزارزها، رابطه‌ای پر از افت و خیز به شمار می‌رود. منع و پذیرش فناوری‌های دیجیتالی تازه از سوی این کشورها با فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده است.

اما به نظر می‌رسد که دولت‌ها نمی‌توانند در مقابل ظرفیت‌های فراوان رمزارزها چندان مقاومت کنند و دیر یا زود به جرگه کسانی خواهند پیوست که به این فناوری‌های تازه روی خوش نشان می‌دهند. برای مثال، رئیس‌جمهوری بلاروس در اظهارات جدید خود عنوان کرده که بنا به تقاضای بالای رمزارزها، در زمینه استخراج و تولید آنها برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای صورت داده است.

بلاروس و روسیه چه تدابیری برای استخراج رمزارزها اندیشیده است؟

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده که قرار است در این کشور، نیروگاهی مبتنی بر انرژی هسته‌ای ساخته و راه‌اندازی شود تا انرژی لازم برای استخراج و تولید رمزارزها با مشکلات سابق رو به رو نباشد و هزینه‌ها در این زمینه کاهش پیدا کند.

در واقع، بلاروس در نظر دارد تا مرکز استخراج عظیمی با هدف تولید رمزارزها احداث نماید. سیاستمداران و مقامات روسی هم بارها حسن‌نیت و علاقه‌مندی خود به رمزارزها را ابراز کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین عوامل این استقبال و علاقه به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ویتالیک بوتِرین یا همان خالق جوان اتریوم در سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پوتین از ظرفیت‌ها و امکاناتی که رمزارزها و بلاک‌چین برای مهار تحریم‌های ایالت متحده آمریکا ارائه می‌کنند به شدت استقبال می‌کند و در پِی کشف و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ظرفیت‌ها و فرصت‌های این فناوری نوین است.

روسیه با همکاری دولت‌های دیگر چه گامی در توسعه رمزارزها برخواهد داشت؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، کشورهایی مانند چین، روسیه و بلاروس با وجود اینکه خط و نشان‌هایی برای فعالین رمزارزها کشیده‌اند و دم از منع استخراج بیت‌کوین زده‌اند باز هم متمایل به توسعه این دنیای جدید هستند و برای حفظ حضور در آن، نقشه‌ها و برنامه‌هایی در نظر دارند. برای مثال، گفته می‌شود، دو کشور چین و روسیه در پی برقراری روابط و سامان دادن به همکاری‌هایی در زمینه تولید یک استیبل‌کوین هستند و مقدار زیادی طلا برای پیش‌برد این پروژه کنار گذاشته‌اند.

هدف روسیه و چین از تولید استیبل کوین‌ها چیست؟

یکی از دلایل عمده تلاش این کشورها برای تولید استیبل‌کوین‌ها، ناتوانی فروش دارایی‌های مثل طلا در تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکاست. برای مثال مشکلی که تحریم‌های بین‌المللی برای فروش طلا در کشور ونزوئلا به وجود آورده، مانع از فروش این دارایی شده است.

روسیه، چین و بلاروس به دنبال یافتن راهی برای انجام معاملات به شکلی آزادتر هستند تا دارایی‌هایی مانند فلزات گرانبها را از زیر سایه تحریم‌های آمریکایی خارج سازند. حدود ۲/۱ هزار میلیارد دلار از طلاهای کشور ونزوئلا به خاطر تحریم‌های آمریکا در بانک انگلستان مانده است. کشور ونزوئلا راهی برای دسترسی به این دارایی ارزشمند خود ندارد.

مقامات روس معتقدند، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که باید در زمینه رمزارزها صورت بگیرد، تبلیغات مؤثری است که سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق به فعالیت در این عرصه می‌کند. سرمایه‌گذاران خارجی با شناخت دقیق‌تر رمزارزها درخواهند یافت که رمزارزها زیر سایه تحریم‌های بین‌المللی نیستند و در نتیجه با خیالی آسوده، اقدام به ورود به این زمینه خواهند کرد.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته