شنبه 1 اردیبهشت 1403

جان مک‌آفی برای ساخت اولین رمزارز کوبا پیشنهاد همکاری داد

جان مک‌آفی که یکی از معروف‌ترین چهره‌های امنیت سایبری و کارآفرینی است به تازگی اعلام کرده که حاضر است به دولت کوبا برای ساخت اولین رمزارز این کشور مشاوره بدهد.

این پیشنهاد او به دنبال اعلام دولت کوبا مبنی بر ساخت اولین رمزارز اختصاصی این کشور، مطرح شده است. هدف کوبا از ساخت رمزارز ملی این است که تحریم‌های آمریکا را دور بزند. 

به گفته رویترز در بخش اخبار بلاک چین و رمزارز ، مک‌آفی اعلام کرده که این پروژه هم ساده است و هم می‌تواند نتیجه موردنظر را به همراه داشته باشد:  

«دور زدن تحریم‌های آمریکا با به وجود آوردن یک سیستم ارزی هوشمندانه، کار ساده‌ای است و به همین دلیل به دولت کوبا پیشنهاد داده‌ام که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به آن‌ها کمک کنم.» 

استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، اصلی‌ترین دلیلی بود که ونزوئلا رمزارز اختصاصی خود را به وجود آورد ولی مک‌آفی معتقد است که این پروژه به دلیل درست نبودن انتظارات دولت‌مردان ونزوئلا نتیجه نداده است: 

«نمی‌توان فقط یک کوین ایجاد کرد و انتظار داشت که موفق شود. کوینی که ایجاد می‌شود، باید بلاک چین مناسبی داشته باشد و ساختارش به گونه‌ای باشد که با نیازهای خاص هر کشور و شرایط اقتصادی آن همخوانی داشته باشد.» 

جان مک‌آفی ادعا می‌کند که می‌خواهد به دولت کوبا کمک کند زیرا تمام دنیا باید آزاد باشد. او همچنین قصد دارد به عنوان نامزد انتخاباتی حزب لیبرال در انتخابات 2020 شرکت کند. هنوز مشخص نیست که دولت کوبا پیشنهاد مک‌آفی را قبول کرده یا خیر. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته