جمعه 10 فروردین 1403

درآمد 32 هزار دلاری هکرهای کلاه سفید رمزارز

یکی از اقدام‌هایی که اکثر صرافی‌ها و پروژه‌های رمزارز برای افزایش امنیت سیستم‌های خود انجام می‌دهند، پاداش دادن به هکرهای کلاه سفید است که حفره‌های امنیتی این سیستم‌ها را پیدا کرده و گزارش دهند. طبق آمار موجود، هکرهای کلاه سفید درآمد خوبی از این طریق به دست می‌آورند.

طی دو ماه گذشته، هکرهای کلاه سفید توانسته‌اند بیش از 32 هزار دلار درآمد از طریق گزارش کردن حفره‌های امنیتی در پروژه‌های رمزارز و بلاک چین به دست آورند.

این مبلغ مربوط به بازه 28 مارس تا 16 می بوده و بین 15 شرکت تقسیم شده است. پاداش ارائه شده برای پیدا کردن هر حفره و ایراد امنیتی بستگی به اهمیت آن حفره دارد. برای نمونه، شرکت OmiseGo برای هر ایراد گزارش شده تقریبا 100 دلار پرداخت می‌کند ولی استارتاپ‌هایی مثل Block.one و Aeternity پاداش‌های 10 هزار دلاری نیز پرداخت کرده‌اند.

گفته می‌شود شرکت Tron هم 3500 دلار به هکری پرداخت کرده که توانسته آسیب‌پذیری بسیار مهمی را در بلاک چین این شرکت کشف کند. هکرها می‌توانستند با سوء استفاده از این حفره، کل حافظه یکی از گره‌ها را پر کرده و اقدام به انجام حمله DoS توزیع شده کنند.

صرافی بایننس نیز در ازای پیدا کردن ایرادهای مهم، 10 هزار دلار پرداخت می‌کند.

درآمد هکرهای کلاه سفید در سال 2018، بیش از 870 هزار دلار بوده است که 290 هزار دلار آن را کوین بیس و 76200 دلار آن را ترون پرداخت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته