جمعه 31 فروردین 1403

لیبرا باید مجوز بانکداری از بانک مرکزی فرانسه بگیرد

نگرانی‌های مسئولان بانکی و دولتی کشورهای مختلف در مورد پروژه لیبرای فیسبوک ادامه دارد و اکنون رئیس بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده که اگر فیسبوک بخواهد پای خود را فراتر از ارائه خدمات پرداخت بگذارد، باید از این بانک مجوز بانکداری دریافت کند.

به گزارش رویترز، فرانسیس ویلروی دی گاهائو، فرماندار بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده که استیبل کوین لیبرای فیسبوک باید از قوانین ضدپولشویی این کشور پیروی کرده و در صورتی که خدمات بانکی ارائه دهد، باید مجوز بانکداری دریافت کند. 

طبق این گزارش، ویلروی قبول دارد که مکانیزم‌های انتقال پول بین‌المللی نیاز به بهبود دارند ولی معتقد است که پروژه لیبرای فیسبوک باید از قوانین موجود در زمینه بانکداری پیروی کند زیرا گم ‌نام بودن کاربران لیبرا، ریسک‌های این پروژه را افزایش می‌دهد. 

او همچنین شرایطی که گرفتن مجوز بانکداری الزامی می‌شود را نیز مشخص کرده است: 

«در صورتی که این پروژه بخواهد فراتر از خدمات پرداخت برود و امکان واریز پول به حساب خود شخص و پس‌انداز را برای کاربرانش فراهم کند، آنگاه باید مثل هر بانک دیگری، مجوز بانکداری از کشورهایی که در آن‌ها فعالیت می‌کند بگیرد. درغیراین‌صورت فعالیتش غیرقانونی خواهد بود. 

به گزارش رویترز، توماس موزر، یکی از اعضای هیأت مدیره بانک ملی سوئیس در کنفرانس Crypto Valley اعلام کرده که نسبت به پرژوه فیسبوک خوش‌بین است: 

«در کل به نظر من این پروژه جذابیت‌هایی دارد و زیاد در موردش نگران نیستم. […] فیسبوک به وضوح نشان داده که حاضر است از تمام قوانین تبعیت کند و به صورت مستمر با قانون‌گذارها در ارتباط بوده است.» 

در مقابل، رئیس کمیته بازار و سیستم‌های پرداخت بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرده که می‌خواهد اطلاعات بیشتری در مورد پروژه لیبرا در اختیارش قرار بگیرد. 

همانطور که قبلا در گزارش‌ها داشتیم، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه قصد دارد ضمانت‌هایی را در مورد پروژه لیبرا از فیسبوک درخواست کند. او همچنین از فرمانداران بانک‌های مرکزی گروه G7 خواسته که مشخص کنند چه ضمانت‌هایی باید از فیسبوک دریافت شود. 

طبق جدید ترین اخبار رمزارز روز گذشته، یکی از مشاوران اقتصادی سابق دونالد ترامپ، از استیبل کوین لیبرا اعلام حمایت کرد. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

تکنولوژی بلاک چین می تواند سودآوری تولید محتوا را افزایش دهد

شبکه تیک تاک که اخیراً با استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان مواجه شده است، چندان بستر مناسب سودآوری تولید محتوا برای تولیدکنندگان این صنعت ندارد. تیک تاک سریعترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از این رسانه پرطرفدار استفاده می کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته