جمعه 7 اردیبهشت 1403

تأسیس موسسه بلاک چین اروپا در آلمان

یکی از دولت‌های ایالتی آلمان قصد دارد مرکزی تحقیقاتی تحت عنوان «موسسه بلاک چین اروپا» تأسیس کند تا اروپا نیز بتواند به اندازه آمریکا در این زمینه پیشرفت کند.

دولت ایالت نورث راین-وستفالن (NRW) آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مؤسسه‌ای با نام موسسه بلاک چین اروپا را برای تحقیق و پژوهش در مورد بلاک چین تأسیس کند.

طبق گفته آندریاس پینکوارت، وزیر اقتصاد NRW، موسسه بلاک چین اروپا در پایان امسال و در شهر دورتموند به عنوان بخشی از سازمان لجیستیک و جریان مواد (IML) فرانهوفر تأسیس می‌شود.

طبق این بیانیه، منتقدان بلاک چین نسبت به حجم انرژی مصرفی برای استخراج بیت کوین (BTC) اظهار نگرانی کرده‌اند. پینکوارت با اشاره به مزایای فناوری بلاک چین گفت:

«این فناوری امن، غیرمتمرکز و مقرون به صرفه است و اگر درست از آن استفاده شود بیش‌ازحد انرژی مصرف نمی‌کند.»

دراین بیانیه آمده:

اروپا در زمینه بلاک چین از ایالات متحده عقب‌تر است و باید سعی کند خودش را به آن برساند؛ هدف NRW هم درواقع همین است.

رایان زاگون، یکی از مدیران شرکت Ripple در همایش کنسنسوس Consensus 2019 تاکید کرد که آمریکا باید در پیاده‌سازی بلاک چین و زیرساخت رمزارز سرآمد باشد و گفت:

«در واشنگتن درمورد اینکه 5G (نسل پنجم شبکه همراه) تحت سلطه شرکت‌های خارجی قرار دارد و ایالات متحده آمریکا بر فناوری خارجی متکی است صحبت زیادی می‌شود… با ظهور بلاک چین و رمزارزها، به نظر من این فناوری‌ها بخشی از زیرساخت آینده ما خواهند بود… بنابراین هم از نظر امنیت ملی و هم از لحاظ اقتصادی، فکر می‌کنم بهتر است ایالات متحده در این حوزه پیشرو باشد.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته