جمعه 7 اردیبهشت 1403

حرکت طلا به سوی دومین کاهش ماهیانه با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری

طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح یک هفته ای، در روز جمعه صعود کرد، اما همزمان با به وجود آمدن چشم انداز اقتصادی روشن تر و ترس از تورم، که باعث افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده شد، به سمت دومین سقوط هفتگی پیاپی و ماهیانه حرکت کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، طلا با 0.2٪ افزایش به 1،773.06 دلار در هر اونس رسید، که پیش از این با 1764.90 دلار به پایین ترین سطح از 19 فوریه رسیده بود. قیمت ها برای هفته 0.6٪ و ماهانه 4٪ پایین آمدند.

معاملات آتی طلای ایالات متحده روز جمعه با 0.2٪ افت به 17771.80 دلار رسید.

در حالیکه سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود از زمان شیوع بیماری کووید 19رسیده است، دلار را تقویت کرد و قیمت ها در روز پنجشنبه 1.9 درصد کاهش یافتند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA ، گفت: «افزایش انتظارات تورمی همزمان با اینکه قیمت ها در بازگشایی بازار اقتصاد های توسعه یافته، باعث افزایش سوددهی و فشار بر طلا می شود.»

تورم بالاتر باعث افزایش قیمت طلا می شود اما سوددهی اوراق خزانه داری را نیز افزایش می دهد، که به نوبه خود هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش می دهد.

با انعکاس احساسات سرمایه گذاران، سهام بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD ، روز پنجشنبه 0.6٪ کاهش یافت و به کمترین میزان خود از ماه مه سال 2020 رسیده است.

نقره هر اونس 0.2٪ کاهش یافت و به 27.34 دلار رسید، در حالی که پالادیوم 0.8٪ صعود کرد و به 2420.68 دلار رسید و آماده بود که بهترین ماه در سال را با بیش از 8٪ سود ثبت کند.

پلاتینیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 1223.79 دلار رسید و آماده بود که با بیش از 14٪ سود بهترین ماه خود را از فوریه 2008 تجربه کند.

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته