شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت نفت با تقویت دلار آمریکا

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت، زیرا سقوط قیمت اوراق قرضه منجر به تقویت دلار آمریکا شد و انتظارات افزایش یافت، درباره اینکه با افزایش قیمت نفت به سطح قبل از پاندمی، احتمالاً عرضه بیشتر به بازار باز خواهد گشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 72سنت یا 1.1 درصد افت کرد و به 62.81 دلار در هر بشکه رسید و تمام سود های روز پنجشنبه را کنار گذاشت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای آوریل که روز جمعه منقضی می شود، در پی کاهش 16 سنتی روز پنج شنبه، 63 سنت یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 66.25 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه مه 77 سنت یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 65.34 دلار در هر بشکه رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست در DailyFX مستقر در سنگاپور گفت: «تنزل در بازار های اوراق قرضه، که منجر به تقویت دلار آمریكا و افزایش بازدهی می شود، كالا هایی را كه غیر بازده هستند تحت فشار قرار می دهد.»

یک دلار قوی تر باعث می شود نفت با قیمت دلار آمریکا برای کسانی که به ارز های دیگر نفت خام خریداری می کنند گران شود.

با وجود افت قیمت در روز جمعه، هر دو برنت و WTI در مسیر دستیابی به سود تقریباً 20 درصدی در این ماه قرار دارند، زیرا بازار ها با اختلالات عرضه در ایالات متحده روبرو شده اند، در حالی که خوش بینی برای بهبود تقاضا در پی واکسیناسیون ویروس کرونا ایجاد شده است.

سرمایه گذاران شرط می بندند که جلسه هفته آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش،موسوم به اپک پلاس، منجر به بازگشت عرضه بیشتر به بازار خواهد شد.

لاچلان شاو، مدیر تحقیقات بانک ملی استرالیا گفت: «شرایط موجود در این زمان به ویژه برای اپک پلاس مهم اس، از آنجا که قیمت های نفت بیش از حد قبل از پاندمی بهبود یافته است، موجودی های جهانی همچنان روند نزولی دارند و روند واکسیناسیون نیز تسریع می شود.»

قیمت های نفت خام ایالات متحده همچنین با از بین رفتن تقاضای پالایشگاه ها با افزایش روبرو می شود، زیرا هفته گذشته چندین تأسیسات ساحل خلیج به دنبال طوفان زمستاتی مجبور به تعطیلی شدند.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی این هفته گفتند که ظرفیت حدود 4 میلیون بشکه در روز هنوز تعطیل است و ممکن است تا 5 مارس طول بکشد تا تمام ظرفیت تولید از سر گرفته شود، هرچند خطر تأخیر وجود دارد.

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

کاهش بهای نفت خام با گسترش محدودیت های کرونایی در آسیا

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا بهبود شبکه اصلی خط لوله ایالات متحده نگرانی در مورد عرضه را کاهش داد و موج...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته