شنبه 6 مرداد 1403

همکاری هوندا و جنرال موتورز برای به کار گیری فناوری بلاک چین

دو شرکت هوندا و جنرال موتورز در راستای اقدام‌های خود در زمینه بلاک چین، همکاری تحقیقاتی جدیدی را آغاز کرده‌اند و می‌خواهند راه‌حلی برای تثبیت عرضه انرژی در شبکه هوشمند خودروهای الکتریکی پیدا کنند.

شرکت‌های هوندا و جنرال موتورز که از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هستند، پروژه تحقیقاتی مشترکی برای کار روی همخوانی بین گریدهای هوشمند و خودروهای الکتریکی تعریف کرده‌اند که از فناوری بلاک چین بهره می‌برد.

یکی از هدف‌های این پروژه بررسی کاربرد خودروهای الکتریکی برای پایدار کردن میزان عرضه انرژی در گریدهای هوشمند است. آن‌ها می‌خواهند روش‌های جدیدی برای تبادل داده بین خودروهای الکتریکی و گریدهای هوشمند ایجاد کنند که به صاحبان خودروهای هوشمند اجازه می‌دهد با ذخیره کردن انرژی برق در باتری خودروی خود و انتقال آن به نقطه‌ای دیگر از گرید، درآمد کسب کنند.

این دو شرکت تحت نظر کنسرسیوم بین‌المللی تحرک و بلاک چین باز (Mobility Open Blockchain Initiative) با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ سازمانی که با هدف افزایش کارایی خدمات متحرک (mobility services) ایجاد شده است. این پلتفرم در اوایل ماه می آغاز به کار کرد و بیش از 30 شرکت بزرگ از جمله شرکت بوش، Hyperledger، IBM و IOTA در آن عضو هستند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، شرکت جنرال موتورز برای ثبت پتنتی مربوط به مدیریت داده‌های خودروهای الکتریکی اقدام کرده است. این سیستم قصد دارد امکان تبادل امن و پایدار داده بین چند خودروی الکتریکی و موجودیت‌های دیگری مثل شهرداری‌ها، مسئولان منطقه‌ای و ساختمان‌های عمومی را فراهم کرد.

این شرکت خودروساز آمریکایی همچنین با استارتاپ Spring Labs مشارکتی را برای تقویت اکوسیستم امنیت داده شروع کرده است.

مرسدس بنز نیز مثل دیگر خودروسازهای بزرگی که به استقبال فناوری بلاک چین رفته‌اند، پلتفرمی را ایجاد کرده است که امکان ذخیره مستندات و قراردهای مختلف مربوط به زنجیره‌های تأمین پیچیده را روی بلاک چین فراهم می‌کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته