سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

گوشی هوشمند HTC Exodus 1s با قابلیت اتصال به بلاک چین

HTC یکی قدیمی‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل، پس از ارائه دستگاه EXODUS 1، اکنون تصمیم گرفته گوشی ارزان‌تر به گوشی هوشمند HTC Exodus 1s روانه بازار کند که می‌تواند به صورت یک گره کامل برای بلاک چین عمل کند.

شرکت HTC می‌خواهد به کاربران دستگاه‌های موبایل خود اجازه استفاده از بلاک چین بیت کوین را بدهد.

فیل چن، مدیر ارشد فعالیت‌های غیرمتمرکز HTC اعلام کرد که دستگاه جدید و کم‌هزینه این شرکت به نام گوشی هوشمند HTC Exodus 1s می‌تواند به صورت یک گره کامل در شبکه بیت کوین حضور داشته باشد به این معنی که کاربران می‌توانند کل داده‌های بلاک چین را روی گوشی خود ذخیره کنند.

این شرکت همچنین یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) ارائه خواهد کرد که قابلیت برنامه‌نویسی برای کیف پول Zion Vault را ارائه خواهد داد و در نهایت تصمیم دارد کد مکانیسم بازیابی کلید اجتماعی خود را منبع باز کند.

فیل چن به CoinDesk گفته است که این شرکت در پایان ماه سپتامبر این تلفن هوشمند را روانه بازار خواهد کرد.

او گفت:

دستگاه 1s بسیار ارزان‌تر از سایر دستگاه‌ها خواهد بود و کار کردن با هم ساده است. این دستگاه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

جزئیات فنی این دستگاه هنوز منتشر نشده‌اند.

دستگاه 1s مبتنی بر HTC EXODUS 1 است، که در سال ۲۰۱۸ در کنفران CoinDesk Consensus اعلام شد و یک سال بعد منتشر شد. در حالی که مشتریان در ابتدا تنها می‌توانستند این دستگاه را با رمزارز خریداری کنند، HTC در ماه فوریه گزینه پرداخت از طریق ارزهای فیات را هم ایجاد کرد.

گره کامل

مهم‌ترین وعده HTC در مورد این دستگاه این است که یک گره کامل برای بلاک چین بیت کوین خواهد بود. به گفته چن، از نظر HTC این قابلیت اهمیت زیادی دارد:

«فکر می‌کنیم که این قابلیت نقشی کلیدی در به وجود آمدن اینترنت غیرمتمرکز دارد و در واقع زیربنای آن را تشکیل می‌دهد. اگر کاربر صاحب کلیدهای خود نباشد، در واقع صاحب بیت کوین خود نیست.»

گوشی هوشمند HTC Exodus 1s به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربرها اجازه می‌دهد کلیدهای شخصی خود را در اختیار خودشان داشته باشند.

چن گفت که The ۱ برای اجازه دادن به کاربران برای حفظ کلیدهای خصوصی خودشان طراحی شده‌بود، که به نوبه خود پایه این حرکت بعدی را شکل دادند.

امروزه تراشه‌ها و رسانه‌های ذخیره‌سازی پیوسته ارزان‌تر و کارآمدتر می‌شوند و بنابراین به اعتقاد چن، تلفن‌های همراه از لحاظ فنی هیچ مشکلی برای تبدیل شدن به یک گره کامل ندارند.

او مدعی شد:

«ما انتظار داریم که این تلفن‌ها به اندازه کافی قوی باشند» و در ادامه گفت:

بلاک چین حدود ۲۰۰ گیگابایت حجم دارد و هر سال در حدود ۶۰  گیگابایت به آن اضافه می‌شود و نگهداری چنین حافظه‌ای برای یک تلفن همراه کار سختی نیست. تصور کنید که آی پد 256 گیگابایت حافظه دارد… البته فردی که طرفدار موسیقی باشد می‌خواهد کل این فضا را به موسیقی اختصاص دهد اما طرفداران رمزنگاری ترجیح می‌دهند کل بلاک چین بیت کوین را روی گوشی خود داشته باشند.

به گفته چن، HTC به کاربران اجازه می‌دهد خودشان داده‌های موجود روی بلاک چین را بررسی و تأیید کنند:

«کاربران ما می‌توانند بخشی از این انقلاب جدید باشند و به افزایش امنیت کل شبکه کمک کنند.»

البته نباید فراموش کنیم که EXODUS 1 تمام قابلیت‌های یک تلفن همراه عادی مثل قابلیت پخش موسیقی، اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و برقرار تماس تلفنی را خواهد داشت.

سایر بلاک چین‌ها

HTC در نظر دارد در مرحله اول از بلاک چین بیت کوین پشتیبانی کند، اما چن پشتیبانی از شبکه‌های دیگر را رد نکرده است. او توضیح داد که معیار اصلی برای تصمیم‌گیری در مورد سایر بلاک چین‌ها، میزان حافظه و پهنای باند موردنیاز آن‌هاست.

او گفت:

«فکر می‌کنم که اضافه کردن گره‌های سبک مانند اتریوم قطعا شدنی است اما همه چیز به مشخصات دستگاه بستگی خواهد داشت».

این شرکت همچنین قصد دارد روی بلاک چین‌های عمومی تمرکز کند. چن معتقد است پشتیبانی از بلاک چین‌های عمومی بسیار ساده‌تر از بلاک چین‌های خصوصی است. با این وجود، HTC در حال حاضر برنامه‌ای برای پشتیبانی از دیگر شبکه‌ها ندارد.

چن در این رابطه گفت:

« از نظر من بیت کوین یکی از مهم‌ترین بلاک چین‌ها یا شاید حتی مهم‌ترین بلاک چین موجود باشد و همچنین در میان شبکه‌های موجود بیشترین سابقه را دارد  بنابراین طبیعی است که ابتدا سراغ بیت کوین برویم.»

چن انتظار دارد که پس از آغاز به کار 1s، شرکت HTC بتواند تجربه‌های به دست آمده از ایجاد گره‌ای کامل برای شبکه بیت کوین را برای سایر شبکه‌ها و بلاک چین‌ها استفاده کند.

خلق اکوسیستم

تولید گوشی هوشمند HTC Exodus 1s همراستا با هدفی است که HTC برای خود تعیین کرده تا به اکوسیستم کریپتو کمک‌های متعددی بکند.

میزان فروش EXODUS در راستای انتظارات HTC بوده است ولی این شرکت هنوز در حال جمع‌آوری بازخوردهای کاربران است. در همین راستا، HTC تصمیم به انتشار Zion Vault SDK برای توسعه‌دهندگان گرفته است و در نهایت می‌خواهد مکانیزم بازیابی کلید خود را به صورت منبع باز منتشر کند.

این شرکت به پشتیبانی محصول EXODUS 1 ادامه خواهد داد و ویجیتی به نام Etherscan را برای کاربرانی که می‌خواهند بلاک چین اتریوم را بررسی کنند، به آن اضافه خواهد کرد.

چن می‌گوید HTC به تولید محصولات بیشتر برای این خط محصولات ادامه خواهد داد و روی نیازهای کاربران خود تمرکز خواهد کرد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته