سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

پتنت‌های بلاک چین توسط IBM سه برابر شده است

تعداد پتنت‌هایی که IBM در حوزه بلاک چین در ایالات متحده ثبت کرده، در یک سال گذشته ۳ برابر شده است. هرچند IBM در این حوزه در ایالات متحده بی‌رقیب به‌نظر می‌رسد اما رقبای بین‌المللی مهمی مثل علی بابای چین دارد.

گزارشی که BeinCrypto در روز شانزدهم جولای در اخبار بلاک چین و رمزارز منتشر کرده، حاکی از این است که غول فناوری IBM از سال گذشته تعداد پتنت‌های ثبت‌شده‌اش در ایالات متحده را ۳ برابر کرده است و اکنون ۱۰۰ مجموعه پتنت فعال دارد. این اتفاق نشان می‌دهد که IBM در زمینه پتنت‌های ثبت‌شده در ایالات متحده بیشترین رشد را در سال گذشته داشته است.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

براساس داده‌هایی که یووال هالوی (Yuval Halevi)، هم‌بنیان‌گذار شرکت روابط عمومی رمزارز و بلاک چین GuerillaBuzz جمع‌آوری کرده است، تعداد مجموعه‌های پتنت فعال IBM بسیار بیشتر از دیگر شرکت‌های برجسته ازجمله برخی شرکت‌های فناوری برتر مثل اینتل، مایکروسافت و Dell Technologies است:

«پتنت‌های IBM در حوزه بلاک چین در یک سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده است. وقتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان (با ۳۶۶ هزار کارمند) این مقدار از منابعش را صرف توسعه بخش بلاک چین می‌کند، پتانسیل این بازار به‌وضوح آشکار می‌شود.»

با این حال، IBM در این حوزه رقبای بین‌المللی مهمی دارد. همان‌طور که در گزارش آمده است، چین در حال حاضر در زمینه پتنت‌های بلاک چین از ایالات متحده و جهان پیشی گرفته است. گزارش‌ها به‌طور خاص نشان می‌دهند که علی بابا شرکت پیشگام چین در زمینه پتنت‌های بلاک چین است، هرچند در توئیت هالوی اشاره شده که این شرکت فقط ۲۵ پتنت در ایالات متحده ثبت کرده است.

براساس آمار Securities Daily، علی بابا از ماه می ۲۶۲ درخواست پتنت ثبت کرده است. براساس این گزارش چین در زمینه درخواست‌های پتنت مربوط به بلاک چین نیز در جهان پیشگام است و سازمان‌های این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ برای ۴۴۳۵ پتنت درخواست ثبت کرده‌اند. ایالات متحده در طول همین دوره ۱۸۸۳ پتنت ثبت کرده است.

با این حال مطالعه دیگری که موسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس و Withers & Rogers LLP انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ تعداد درخواست‌های ثبت پتنت مربوط به بلاک چین در ایالات متحده بیشتر از این درخواست‌ها در چین بوده است. براساس این گزارش، در این دوره ایالات متحده ۱۶۸۰ و چین ۱۵۹۰ پتنت ثبت کرده‌اند. IBM نیز در طول این دوره ۱۴۳ پتنت ثبت کرده است و در این حوزه در جایگاه اول قرار دارد. منشا نتایج متفاوت این گزارش و گزارش Securities Daily نامشخص است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته